join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
انواع پنیر چدار بر روی یک تخته چوب

پنیر چدار چیست 

پنیر چدار از روستای چدار در سامرست انگلستان سرچشمه می گیرد، جایی که غارهای مرطوب و خنک شرایط رطوبتی عالی را برای بلوغ پنیر فراهم می کردند. با این حال، از زمان ایجاد آن در انگلستان در قرن دوازدهم ، این محصول خوشمزه و لبنی راه خود را به قلب (و شکم) دوستداران پنیر در سراسر جهان باز کرده است. 

در حالی که چدار یک افزودنی خوشمزه برای بسیاری از غذاهای راحت است، اما لزوماً با عنوان مفید برای سلامتی شناخته نمی شود. بسیاری از مردم در مورد میزان کالری بالای چدار و محتوای چربی اشباع شده نگرانی دارند. در حالی که پنیر چدار دارای معایب تغذیه ای است، مقدار متوسط چدار می تواند بخشی لذت بخش از یک رژیم غذایی سالم باشد.

ارزش غذایی پنیر چدار

این اطلاعات تغذیه برای 28 گرم پنیر چدار توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ارائه شده است.

کالری : ۱۲۰
چربی : ۱۰ گرم
سدیم : ۱۹۰ میلی گرم
کربوهیدرات : ۰ گرم
فیبر : ۰ گرم
شکر : ۱ گرم
پروتئین : ۷ گرم
کلسیم : ۲۰۱.۶ میلی گرم
ویتامین آ : ۹۵.۷ میکروگرم
ویتامین ب ۱۲ : ۰.۳ میکروگرم

کربوهیدرات پنیر چدار

مانند بسیاری از انواع پنیر، چدار حاوی کربوهیدرات صفر است. این بدان معنی است که فیبر و قند کمی دارد.

چربی پنیر چدار

بیشتر نگرانی های سلامتی در مورد چدار بر محتوای چربی آن – و به طور خاص تر، محتوای چربی اشباع شده است. 

پنیر چدار حاوی ۱۰ گرم  چربی در هر ۲۸ گرم است که ۶ گرم آن اشباع شده است 

توصیه های تغذیه ای مصرف رژیم غذایی کم چربی اشباع شده را برای کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی توصیه می کند. 

با این حال، تحقیقات جدید نشان می دهد که در غذاهای کامل مانند پنیر، چربی اشباع شده ممکن است اثرات مضری بر سلامت قلب نداشته باشد. 3 بسیاری از کارشناسان اکنون خواستار تحقیقات بیشتر برای تعیین مزایا و معایب چربی اشباع شده در لبنیات هستند. 

پروتئین پنیر چدار

با 7 گرم در هر وعده ۲۸ گرمی ، پروتئین بیش از 30 درصد از کالری چدار را تشکیل می دهد. این می تواند به میزان قابل توجهی به میزان مصرف روزانه شما اضافه کند.

ویتامین ها و مواد معدنی پنیر چدار

کلسیم ستاره ریز مغذی آشکار چدار است که 200 میلی گرم (یا 20 درصد ارزش روزانه شما) در هر ۲۸ گرم است. اما کلسیم تنها ویتامین یا مواد معدنی چدار نیست. ۲۸ گرم چدار  10 درصد از ویتامین A توصیه شده روزانه و 14 درصد فسفر، به علاوه مقادیر کمی روی، سلنیوم و ریبوفلاوین را تامین می کند. اگر می‌خواهید نمک را کاهش دهید، توجه داشته باشید: چدار می‌تواند سدیم نسبتاً بالایی داشته باشد.

فواید سلامتی پنیر چدار

اگرچه بسیاری از مردم ممکن است پنیر چدار را با طیف وسیعی از غذاهای راحت مرتبط بدانند، اما در واقع این پنیر فواید تغذیه‌ای قابل توجهی دارد.

استخوان های سالم می سازد

چدار با محتوای کلسیم قابل توجهی که دارد می تواند به حفظ سلامت استخوان کمک کند. دریافت کلسیم کافی برای جلوگیری از پوکی استخوان، تخریب مضر تراکم استخوان، حیاتی است. 

عضله می سازد

پروتئین عملکردهای مختلفی را در بدن انجام می دهد و چدار با 7 گرم در هر وعده منبع عالی از این درشت مغذی است. پروتئین نه تنها به ساخت عضله کمک می کند، بلکه برای تولید آنزیم ها، ساختار دادن به سلول ها، حفظ تعادل مایعات و موارد دیگر ضروری است. 

کالری متراکم

هیچ کس نمی تواند چدار را به پر از کالری خالی متهم کند! این پنیر پر کالری است که باعث افزایش ضریب سیری آن می شود.

ممکن است به کاهش وزن کمک کند

علیرغم چیزهایی که ممکن است در مورد پنیر که باعث افزایش وزن می شود شنیده باشید، پدیده ای وجود دارد که به عنوان پارادوکس لبنیات پرچرب شناخته می شود که این باور را از بین می برد.  تحقیقات در حال حاضر نشان می دهد که حذف چربی از محصولات لبنی ممکن است در واقع باعث افزایش وزن شود و چربی کامل را انتخاب بهتری برای مدیریت وزن کند.

سازگار با رژیم های کتو و کم کربوهیدرات 

اگر ماکروهای خود را در رژیم کتو تغییر می دهید، خوش شانس هستید. به دلیل درصد بالای چربی چدار، با این برنامه غذایی پرچرب سازگار است. چدار با کربوهیدرات های صفر به خوبی در هر رژیم غذایی کم کربوهیدرات مناسب است.

لاکتوز کم

وقتی صحبت از لاکتوز می شود، همه پنیرها برابر نیستند. چدار از جمله پنیرهای سفت تر و قدیمی است که در واقع لاکتوز بسیار کمی دارد، به این معنی که افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز اغلب می توانند آن را بدون علائم ناخوشایند مانند نفخ، ناراحتی معده و گاز مصرف کنند.

آلرژی به پنیر چدار

اگرچه چدار دارای لاکتوز کمی است، اما همچنان حاوی کازئین و آب پنیر است، دو جزء که می توانند پاسخ ایمنی را در افراد مبتلا به آلرژی به لبنیات تحریک کنند. اگر به لبنیات حساسیت دارید، باید چدار را از منو حذف کنید.

انواع پنیر چدار

احتمالاً متوجه شده اید که چدار در درجات مختلفی از جمله ملایم، متوسط، تیز و فوق العاده تیز است. این به سادگی به مدت زمان پیری پنیر اشاره دارد: هر چه بیشتر کهنه شود، تیزتر (یا تندتر و خوش طعم تر) می شود. چدار ملایم معمولاً دو تا سه ماه سن دارد، در حالی که انواع بسیار تیز می توانند تا یک سال باقی بمانند.

و چدار سفید چطور؟ جالب اینجاست که همه چدارها با رنگ سفید (یا یک سایه نزدیک به آن) شروع می شوند زیرا از شیر گاو می آیند. در قرن هفدهم، تولیدکنندگان پنیر شروع به افزودن رنگ گیاهی به چدار کردند تا رنگ ثابتی به آن بدهد و این عمل هرگز متوقف نشد. بنابراین، ممکن است چدار سفید را به عنوان چدار «اصیل» در نظر بگیرید. هر گونه تفاوت رنگ از عصاره های اضافه شده مانند آناتو بعید است که طعم پنیر را تغییر دهد.

بهترین زمان خرید پنیر چدار

هیچ فصلی برای چدار وجود ندارد! این پنیر را می توان در تمام طول سال کهنه و خریداری کرد. با این حال، برای انتخاب بهترین چدار، خواندن برچسب‌های مواد تشکیل دهنده بسیار هوشمندانه است . بسیاری از گزینه‌های خرد شده و برش‌شده با عوامل ضد جوش مانند سلولز بسته‌بندی می‌شوند. اگرچه سلولز لزوما مضر نیست، اما ممکن است طعم و بافت پنیر شما را از بین ببرد.

ذخیره سازی و ایمنی پنیر چدار

پنیر چدار از نظر فنی نیازی به یخچال ندارد. با این حال، نگهداری چدار در یخچال به ماندگاری بیشتر آن کمک می کند. به گفته وزارت کشاورزی آمریکا ، چدار باز نشده می‌تواند تا شش ماه در یخچال بماند و بسته‌های باز شده می‌توانند سه تا چهار هفته باقی بمانند.

از آنجایی که چدار یک پنیر سفت است، حتی انجماد آن نیز به خوبی انجام می‌شود، اما ممکن است عمر آن را از طریق انجماد بیشتر از یخچال افزایش ندهید. USDA تخمین می زند که چدار می تواند حدود شش ماه منجمد شود.

نحوه تهیه پنیر چدار

چدار می تواند به هر تعداد از غذاهای پنیری راه پیدا کند یا البته به تنهایی با کراکر مورد علاقه شما سرو شود. با نقطه ذوب حدود 150 درجه فارنهایت (۶۶ درجه سانتیگراد)، برای خوب و خوشرنگ شدن نیازی به حرارت زیاد ندارد و با محتوای چربی بالا، کشش زیادی دارد. برای تقویت مواد مغذی در غذاهایی مانند کاسرول پنیری، غذاهای مکزیکی، ساندویچ یا پاستا، سعی کنید از پایه غلات کامل استفاده کنید و سبزیجات را به مخلوط اضافه کنید.

  • مدیر
  • 1401/10/20

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال