join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
پای مرغ پخته

آیا خوردن پای مرغ در دوران بارداری مفید است؟

زنان باردار برای اطمینان از سلامت کودک خود باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشند. مصرف همه غذاها در دوران بارداری بی خطر نیست. شما یا نوزاد متولد نشده تان ممکن است به دلیل بیماری های ناشی از برخی غذاها، به دلیل نحوه تهیه آنها یا میکروب ها یا مواد شیمیایی موجود در آنها، در معرض خطر باشید. از این رو، بسیار مهم است که بدانید چه غذایی را می توان در رژیم غذایی گنجاند و از چه چیزی در دوران بارداری باید اجتناب کرد، زیرا غذاهای کمی می توانند باعث سقط جنین در اوایل بارداری شوند. چندین ماده مغذی در مرغ یافت می شود، از جمله مقادیر خوبی از پروتئین و ویتامین ها و مواد معدنی. اما مرغ در دوران بارداری چقدر ایمن است؟ بیایید دریابیم.

آیا خوردن مرغ در دوران بارداری بی خطر است؟

هوس خوردن مرغ در دوران بارداری برای زنان غیرمعمول نیست. بسیاری از زنان باردار می گویند که در دوران بارداری هوس خوردن سالاد مرغ دارند. این که یکی از رایج ترین و محبوب ترین گوشت ها است، جای تعجب ندارد. تا زمانی که به خوبی پخته شده و داغ سرو شود، مصرف انواع مرغ، از جمله مرغ در سه ماهه اول بارداری تا تمام طول سه ماهه سوم، کاملا بی خطر است.

همانطور که گفته شد، اکیداً توصیه می شود که از مصرف سرد یا فرآوری شده خودداری کنید، زیرا می تواند منجر به عوارض خاصی شود. مرغ سرخ شده در دوران بارداری نیز باعث ایجاد مشکلات سلامتی می شود، به خصوص زمانی که بیش از حد مصرف شود. علاوه بر این، مصرف جوجه های گوشتی در دوران بارداری نیز توصیه نمی شود، زیرا معمولاً به آنها هورمون تزریق می شود.

سوال متداول دیگری که پرسیده می شود این است که "آیا می توانیم مرغ و خروس محلی در دوران بارداری بخوریم؟" – خوب، تا زمانی که تازه پخته شده باشد و خیلی تند نباشد، خوردن مرغ محلی در دوران بارداری کاملا بی خطر است.

فواید خوردن مرغ در دوران بارداری چیست؟

اگرچه مطمئناً سالم ترین غذا یا حتی سالم ترین گوشتی نیست که می توانید پیدا کنید، اما مصرف مرغ در دوران بارداری فوایدی برای سلامتی شما دارد. برخی از این مزایا در زیر ذکر شده است:

1. محتوای کم چرب

در نتیجه یک رژیم غذایی نسبتاً آشفته در دوران بارداری، غیر معمول نیست که زنان باردار کمی افزایش وزن را تجربه کنند. با این حال، اگر افزایش وزن بیش از حد کنترل نشود، می تواند عوارض بالقوه ای در آینده ایجاد کند و مصرف بیش از حد چربی مطمئنا کمکی نمی کند.

مرغ دارای محتوای نسبتاً کم چربی است و به همین دلیل می تواند به کنترل آن کمک کند. با این حال، برای به حداقل رساندن مصرف چربی خود، به شدت توصیه می شود که از مصرف پوست مرغ خودداری کنید.

2. مرغ در دوران بارداری به عضله سازی و رشد کمک می کند

طبق یک مطالعه، مرغ حاوی 9 اسید آمینه ضروری است که می تواند در ساخت و تقویت عضله بسیار حیاتی باشد. این می تواند هم برای شما و هم برای فرزندتان بسیار مفید باشد.

3. سرشار از پروتئین

غذاهای غنی از پروتئین در دوران بارداری به منظور تقویت رشد و سلامت جنین بسیار توصیه می شود. مرغ می تواند در انجام این کار کمک کند. آیا می دانید سینه مرغ پخته و بدون پوست (172 گرم) حاوی 54 گرم پروتئین است؟

4. مرغ در دوران بارداری به عملکرد مغز کودک کمک می کند

به عنوان منبعی غنی از ویتامین B3، فولات، ویتامین کولین و غیره، مصرف مرغ می تواند عملکرد مغز کودک شما را به میزان قابل توجهی تقویت کند و عملکردهای حافظه او را نیز به درستی تحریک کند. همچنین به کاهش خطر نقص لوله عصبی در نوزادان کمک می کند.

5. به بهبود جریان خون کمک می کند

مرغ منبع عالی آهن و همچنین روی است که آهن آن به راحتی توسط بدن شما جذب می شود. این تا حد زیادی به ساده سازی جریان خون و همچنین توسعه سلول های جدید کمک می کند، بنابراین رشد سالم را افزایش می دهد و همچنین از احتمال تعدادی از بیماری ها جلوگیری می کند.

6. به افزایش انرژی شما کمک می کند و متابولیسم را تقویت می کند

مرغ منبع غنی از ویتامین A، ویتامین E، تیامین و سلنیوم 3 دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار خوبی است و می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد و سطح انرژی شما را افزایش دهد و در دوران بارداری کاملا ضروری باشد.

7. مرغ در دوران بارداری به حفظ کلسترول کمک می کند

سطح کلسترول کنترل نشده می تواند منجر به تعدادی از عوارض برای سلامت فرد، به ویژه در دوران بارداری شود. مصرف مرغ می تواند به این امر کمک کند، زیرا می تواند به کنترل سطح کلسترول کمک کند. این به این دلیل است که مرغ منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است و میزان کلسترول بسیار کمی دارد.

یک زن باردار در روز چه مقدار مرغ باید بخورد؟

واقعاً هیچ پاسخ درست واحدی برای این سؤال وجود ندارد، زیرا اغلب از یک زن به زن دیگر متفاوت است. همچنین به بقیه رژیم بارداری شما و تعدادی از عوامل دیگر بستگی دارد. به این ترتیب، توصیه می شود در این مورد نظر حرفه ای از پزشک یا متخصص تغذیه داشته باشید.

همانطور که گفته شد، مقدار مورد توافق کلی 100 گرم یا تقریباً دو تکه گوشت مرغ در روز است تا نیازهای تغذیه ای یک زن در دوران بارداری را برآورده کند.

چگونه در دوران بارداری مرغ بپزیم؟

در دوران بارداری، بخارپز کردن بهترین راه برای مصرف مرغ است زیرا هضم آن را آسان و در عین حال سالم می کند. از هر روشی که برای پخت استفاده می شود، حتما مرغ را کاملا بپزید. از حداقل فلفل استفاده کنید و به یاد داشته باشید که در دوران بارداری از چه ادویه هایی استفاده کنید و از کدام ادویه ها اجتناب کنید.

اگر در حال پختن دستور العمل های مرغ چینی هستید، نباید از MSG یا Ajinomoto استفاده کنید. مرغ سرخ شده نیز گزینه سالمی نیست. برای زنان باردار، سوپ مرغ یک گزینه سالم است. علاوه بر این، تهیه آن آسان است. افزودن سبزیجات و پیاز ارزش غذایی را بهبود می بخشد. وقتی در دوران بارداری گرسنه هستید، کمی سوپ مرغ تازه تهیه کنید.

آیا می توانم در دوران بارداری سالاد مرغ بخورم؟

محتوای پروتئین بالای سالاد مرغ و این واقعیت که سالاد یک انتخاب غذایی سالم است، آن را به انتخابی جذاب برای زنان باردار تبدیل کرده است. صرف نظر از ارزش غذایی آن، نمی توان تضمین کرد که کاملاً ایمن است. خانم های باردار قبل از خوردن سالاد مرغ در دوران بارداری باید بدانند از کجا و چگونه تهیه می شود. خطر مسمومیت غذایی به دلیل آلودگی متقاطع زمانی که سالاد مرغ را از غذای بد غذایی یا رستوران می خورید بسیار زیاد است. بیشتر از سالاد، نحوه تهیه آن و محل تهیه آن از عواملی است که باید در نظر گرفته شود.

بی خطر بودن سالاد مرغ در دوران بارداری به مواد اولیه و روش تهیه آن بستگی دارد. سالادهای حاوی سبزیجات خام، مرغ نیم پز و سس سالاد حاوی تخم مرغ خام یا لبنیات غیرپاستوریزه برای مادران باردار مضر هستند. با این حال، اگر سبزیجات را کاملا بشویید، مرغ را در دمای مناسب بپزید و سس سالاد را با مواد مطمئن درست کنید، به راحتی می توانید یک سالاد مرغ سالم و تازه در خانه درست کنید.

آیا می توانم مرغ نیم پز/نیمه پخته بخورم؟

این قطعا توصیه نمی شود. مرغ نپخته یا حتی نیم پز می تواند حاوی باکتری E.Coli باشد که اگر حتی مقدار کمی از آن مصرف شود، می تواند به تعدادی از مشکلات سلامتی هم برای شما و هم برای فرزندتان منجر شود. ممکن است از حالت تهوع، گرفتگی عضلات، استفراغ، اسهال و غیره رنج ببرید. از آنجایی که این به وضوح یک خطر بزرگ برای سلامتی است، حتما گوشت خود را حداقل در دمای بالای 70 درجه سانتیگراد به درستی بپزید و بهداشت را رعایت کنید.

آیا می توانم در دوران بارداری مرغ تنوری بخورم؟

این یکی از غذاهایی است که زنان باردار هندی میل می کنند. اما همانطور که قبلا ذکر شد، رستوران ها معمولاً تمایل دارند برای خوش طعم تر کردن آن، نرم کننده بیش از حد به آن اضافه کنند، که می تواند برای سلامتی شما مشکلاتی ایجاد کند. با این حال، اگر در خانه تهیه شود یا از یک رستوران معتبر که آن را به طور سالم تهیه می کند سفارش داده شود، باید خوب باشد.

خطرات و اقدامات احتیاطی هنگام مصرف مرغ در دوران بارداری

در زیر برخی از خطرات و اقدامات احتیاطی مرتبط با خوردن مرغ در دوران بارداری آورده شده است:

عفونت های ناشی از لیستریا تنها خطر مرتبط با خوردن مرغ در دوران بارداری است.

لیستریوز عفونتی است که توسط باکتری لیستریا موجود در مرغ آلوده ایجاد می شود. به ندرت زنان باردار به لیستریوز مبتلا می شوند. با این حال، از این واقعیت غافل نشویم که زنان باردار بیشتر مستعد ابتلا به عفونت هستند.

هنگامی که زنان باردار به لیستریا مبتلا می شوند، بیشتر در معرض خطر سقط جنین، زایمان زودرس، عفونت نوزادان و حتی مرگ هستند. بر اساس مطالعات، لیستریوز قبل از تولد می تواند باعث مرده زایی یا مرگ نوزاد شود.

اقدامات احتیاطی در مصرف مرغ در دوران بارداری:

قبل و بعد از دست زدن به مرغ، دست های خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با آب گرم و صابون بشویید. هنگام شستن مرغ خام، حتما از پخش شدن آب مرغ در آشپزخانه و آلوده شدن سایر غذاها، ظروف و سطوح میز جلوگیری کنید. سینک و ظروف مربوطه که برای شستن مرغ استفاده می شود باید پس از شستن مرغ کاملاً تمیز شوند.

مرغ خام را باید روی یک تخته برش جداگانه برش دهید. توصیه می شود در دوران بارداری از مواد مرغ سرخ شده دوری کنید.

نتیجه

بارداری همه چیز در مورد حفظ بدن سالم و انتقال مواد مغذی از غذاهای سالم به جنین است. به دلیل تغییر هورمون ها و جوانه های چشایی، ممکن است در این مرحله با غذاهای مختلف وسوسه شوید. با این حال شما به عنوان یک مادر مسئولیت پذیر باید انتخاب کنید و فقط غذاهای سالم و بهداشتی مصرف کنید.

سوالات متداول

آیا خوردن مرغ در سه ماهه اول بارداری بی خطر است؟

همانطور که در بالا ذکر شد، مصرف مرغ حتی در سه ماهه اول بارداری کاملا بی خطر است. فقط مطمئن شوید که آن را خوب آماده کنید، بدون اینکه آن را زیاد تند کنید. همچنین مطمئن شوید که تازه باشد، کاملاً بهداشتی تهیه شده باشد و پوست آن جدا شده باشد.

از استفاده از نرم کننده ها و مرغ نیم پز خودداری کنید. بهتر است با پزشک خود مشورت کنید که چگونه می توانید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید و در چه مقداری این کار را انجام دهید.

آیا پوست مرغ برای بارداری خوب است؟

بهتر است هنگام مصرف از پوست مرغ خودداری کنید، زیرا معمولا فقط حاوی چربی است و ارزش غذایی واقعی ندارد.

گفته می شود که همیشه هنگام آماده سازی باید پوست مرغ را به طور کامل جدا کنید تا بیشترین فواید را داشته باشید و مصرف چربی را به حداقل برسانید.

آیا پای مرغ برای زنان باردار بی خطر است؟

بله، پای مرغ برای زنان باردار کاملاً بی خطر است و می تواند تعدادی از مزایای سلامتی از جمله تسکین درد مفاصل، سلامت پوست بهتر، مواد مغذی بیشتر و غیره را ارائه دهد.

فقط کمی محتاط باشید زیرا در صورت مصرف نادرست می توانند خطر خفگی را ایجاد کنند.

آیا می توانم در دوران بارداری مرغ بریان بخورم؟

تا زمانی که تازه و درست پخته شده باشد و خیلی تند نباشد مصرف بریانی در دوران بارداری باید کاملا بی خطر باشد.

با این حال، به شدت توصیه می‌شود که در بیشتر رستوران‌ها از خوردن آن اجتناب کنید، زیرا آنها تمایل دارند به مرغ نرم‌کننده اضافه کنند. این نرم کننده ها می توانند منجر به مشکلات ناخواسته شوند و حتی می توانند با داروهایی که ممکن است مصرف می کنید واکنش نشان دهند.

  • جیم فیت
  • 1402/07/17

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال