join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
نمای نزدیک از چند سیر در اطراف و یک سیر پوست کنده شده در وسط

آیا سیر باعث فشار خون بالا می شود یا آن را درمان می کند؟

فشار خون بالا، وضعیتی است که از هر هفت بزرگسال در جهان یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. اغلب بدون علامت است، اما خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را به طور قابل توجهی افزایش می دهد .

داروهای کاهش دهنده فشار خون اغلب باعث ایجاد طیفی از عوارض جانبی ناخوشایند می شوند که به توضیح علاقه روزافزون به داروهای طبیعی بالقوه موثر مانند سیر کمک می کند.

این مقاله به این موضوع می پردازد که آیا سیر یک روش ایمن و موثر برای کاهش طبیعی فشار خون شما است یا خیر، و اگر چنین است، کدام اشکال موثرتر هستند.

تاثیر سیر بر فشار خون چیست؟

سیر (Allium sativum) یک سبزی است که از زمان های قدیم به عنوان یک داروی طبیعی برای کاهش فشار خون مورد استفاده قرار می گرفته است.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که این ممکن است دلیل خوبی داشته باشد، زیرا به نظر می رسد سیر یک داروی بسیار موثر در برابر فشار خون بالا باشد. در واقع، برخی از مطالعات گزارش می دهند که این دارو به اندازه داروهای استاندارد کاهش فشار خون موثر است - البته با عوارض جانبی بسیار کمتر.

یک مرور از کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده (RCT) -( استاندارد طلایی در تحقیقات )- گزارش داد که مکمل‌های سیر ممکن است فشار خون سیستولیک و دیاستولیک (اعداد بالا و پایین یک مطالعه) را به ترتیب 6.7 و 4.8 میلی‌متر جیوه کاهش دهند، بدون اینکه عوارض جانبی جدی داشته باشند. .

مطالعاتی که در این بررسی گنجانده شده بود، روزانه 188 تا 2400 میلی گرم مکمل پودر سیر یا عصاره سیر کهنه شده را به شرکت کنندگان ارائه کرد و 8 تا 12 هفته طول کشید.

چندین بررسی اخیر دیگر از این نتایج حمایت می کنند، با بسیاری از کاهش فشار خون از 2.5 تا 11.2 میلی متر جیوه پس از مصرف 600 تا 2400 میلی گرم پودر سیر در روز به مدت 8 تا 24 هفته

قابل توجه است که اگرچه اثرات کاهش فشار خون سیر جهانی به نظر می رسد، اما در افرادی که فشار خون بالا دارند، در مقایسه با افرادی که فشار خون در محدوده طبیعی دارند، تاثیر آن بیشتر به نظر می رسد.

خلاصه
سیر ممکن است به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک تا 11.2 میلی متر جیوه کمک کند. در برخی موارد، مکمل‌های سیر ممکن است به اندازه داروهای استاندارد کاهش فشار خون مؤثر باشند و عوارض جانبی بسیار کمتری داشته باشند.

چگونه کار می کند؟

آلیسین، ترکیب فعال اصلی سیر، تا حد زیادی مسئول خواص سیر در کاهش فشار خون است.

تحقیقات نشان می‌دهد که آلیسین ممکن است از تولید آنژیوتانسین II جلوگیری کند، ترکیبی که مسئول افزایش فشار خون با سفت شدن یا انقباض رگ‌های خونی است.

با جلوگیری از تولید آنژیوتانسین II، اثرات آلیسین جریان آزادانه خون را آسان‌تر می‌کند و به نوبه خود فشار خون شما را کاهش می‌دهد.

آلیسین همچنین به نظر می‌رسد تولید یا در دسترس بودن سولفید هیدروژن و اکسید نیتریک را افزایش می‌دهد، دو ترکیبی که برای تنظیم سطح فشار خون بسیار مهم هستند.

علاوه بر این، کارشناسان معتقدند که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی سیر ممکن است به توانایی سیر در کاهش یا جلوگیری از افزایش سطح فشار خون کمک کند.

خلاصه
سیر ممکن است با جلوگیری از تولید آنژیوتانسین II، افزایش در دسترس بودن اکسید نیتریک یا افزایش تولید سولفید هیدروژن به کاهش فشار خون کمک کند. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن ممکن است کمک بیشتری کند.


ایمنی و عوارض جانبی

سیر بیش از 5000 سال است که برای پیشگیری و درمان بیماری ها استفاده می شود و گزارشات کمی در مورد عوارض جانبی وجود دارد.

تا به امروز، اکثر مطالعات نشان می دهد که مکمل های سیر بسیار ایمن هستند. شایع ترین عوارض جانبی گزارش شده شامل تنفس سیر، طعم یا بوی بدن است.

ناراحتی معده، گاز، ریفلاکس یا درد شکم نیز تا حدودی شایع است، اما شکایات معمولاً جزئی باقی می‌مانند.

سایر عوارض جانبی ممکن است شامل حساسیت، سردرد، خشکی دهان، سرفه، گرگرفتگی، زخم دهان و خواب آلودگی باشد، اما این موارد نادر در نظر گرفته می شوند.

به نظر می رسد که عوارض جانبی هنگام خوردن مقادیر زیاد سیر رایج تر است و زمانی که از مکمل های پودر سیر یا عصاره سیر کهنه استفاده می شود کمتر رایج است.

مصرف زیاد سیر، چه از طریق رژیم غذایی و چه از طریق مکمل ها، ممکن است در صورت ترکیب با داروهای ضد انعقاد خون را رقیق کرده و خطر خونریزی را افزایش دهد. اگر در حال حاضر دارو مصرف می کنید، قبل از افزایش شدید مصرف سیر خود با پزشک خود صحبت کنید.

خلاصه
سیر به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. عوارض جانبی جزئی یا نادر به نظر می رسد و ممکن است با مصرف سیر خام به جای عصاره سیر کهنه یا مکمل های پودر سیر رخ دهد.

دوزها و اشکال موثرتر سیر

تاکنون، اکثر مطالعاتی که اثرات کاهش فشار خون را گزارش می‌کنند، اشکال و مقادیر سیر زیر را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده‌اند:

  • 188 میلی گرم پودر سیر حاوی زرده تخم مرغ در روز به مدت 12 هفته
  • 400 میلی گرم سیر خام در روز به مدت 6 ماه
  • 240-2400 میلی گرم عصاره سیر کهنه شده در روز به مدت 2-23 هفته
  • 600 تا 2400 میلی گرم پودر سیر در روز به مدت 8 تا 24 هفته
  • 12.3 میلی گرم روغن سیر در روز به مدت 16 هفته

اگرچه کاهش فشار خون با تمام اشکال بالا مشاهده شده است، برخی معتقدند که عصاره سیر کهنه ممکن است مفیدترین باشد.

در هر صورت، قبل از امتحان سیر به عنوان یک داروی کاهش فشار خون، با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بهترین شکل و موثرترین دوز را پیدا کنید.

خلاصه
سیر خام، پودر سیر، عصاره سیر کهنه یا روغن سیر همگی به کاهش فشار خون کمک می کنند. دوزهای موثر بسته به شکل مصرفی از 12.3 تا 2400 میلی گرم در روز به مدت 2 تا 24 هفته متغیر است.

سایر داروهای طبیعی فشار خون

علاوه بر سیر، سایر داروهای طبیعی بالقوه موثر برای کاهش فشار خون عبارتند از :

  • کوآنزیم Q10
  • ویتامین سی
  • امگا 3 با زنجیره بلند
  • جینسینگ
  • پروبیوتیک ها
  • اسید لیپوئیک
  • غلات کامل
  • پتاسیم
  • ویتامین E
  • پلی فنول ها
  • وانادیم

به خاطر داشته باشید که اگرچه استفاده از بسیاری از این مکمل‌ها برای درمان فشار خون بالا با شواهد زیادی تأیید می‌شود، همیشه مهم است که قبل از افزودن هر مکمل غذایی به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید.

خلاصه
سایر داروهای طبیعی برای کاهش فشار خون وجود دارد. با این حال، همیشه بهتر است قبل از افزودن هر مکمل غذایی به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید.


خط پایین

سیر یک داروی طبیعی و ایمن برای کاهش فشار خون است.

می توان آن را به اشکال مختلف از جمله سیر خام، روغن سیر، عصاره سیر کهنه شده و مکمل های پودر سیر مصرف کرد.

دوزهای نسبتاً زیادی قبل از مشخص شدن اثرات مورد نیاز است، اما به نظر می رسد این درمان ها به اندازه داروهای فشار خون معمولی موثر هستند و عوارض جانبی بسیار کمتری دارند. بنابراین، استفاده از سیر به عنوان یک داروی طبیعی برای کاهش فشار خون ممکن است ارزش امتحان را داشته باشد.

با این حال، قبل از افزودن مکمل سیر به برنامه روزانه خود، حتماً با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر دارو مصرف می کنید یا بیماری زمینه ای دارید.

  • جیم فیت
  • 1402/11/13

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال