join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
پاهای مرغ خام تخته چوبی

خوردن پای مرغ همه آنچه که باید بدانید

اگرچه پای مرغ اغلب به عنوان یک محصول زائد دور انداخته می‌شود، اما در مکان‌های مختلف در سراسر جهان، از جمله مکزیک، آفریقای جنوبی، آسیا، جامائیکا و ترینیداد، غذاهای رایجی هستند که می‌توانید آنها را به عنوان غذای خیابانی یا غذای جشن پیدا کنید.

پای مرغ به دلیل فواید سلامتی که بیشتر به محتوای کلاژن بالای آن نسبت داده می شود، مورد ستایش قرار می گیرد. با این حال، آنها اکثرا سرخ می شوند و با سس سرو می شوند، بنابراین ممکن است تعجب کنید که آیا آنها سالم هستند یا خیر.

این مقاله تمام آنچه را که باید در مورد پای مرغ بدانید، از جمله فواید، مضرات و برخی روش‌های رایج برای تهیه آن‌ها را مرور می‌کند.

ارزش غذایی پای مرغ

پای مرغ بیشتر از بافت همبند - پوست، غضروف، تاندون ها و استخوان ها تشکیل شده است. با این حال کاملاً مغذی هستند و مقدار مناسبی از ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه می دهند.

یک وعده 2 پای مرغ (70 گرم) مقادیر زیر را فراهم می کند :

کالری: 150
پروتئین: 14 گرم
چربی: 10 گرم
کربوهیدرات: 0.14 گرم
کلسیم: 5 درصد از ارزش روزانه (DV)
فسفر: 5% از DV
ویتامین  A: حاوی 2٪ از DV
فولات (ویتامین B9): 15٪ از DV

 

حدود 70 درصد از محتوای کل پروتئین آنها کلاژن است، یک پروتئین ساختاری که شکل، قدرت و مقاومت را برای پوست، تاندون ها، ماهیچه ها، استخوان ها و رباط های شما فراهم می کند.

پای مرغ همچنین منبع خوبی از فولات (ویتامین B9) است که به سنتز DNA کمک می کند و به جلوگیری از ناهنجاری های هنگام تولد کمک می کند.

محتوای چربی آنها بیشتر از پوست است که معمولا برای پخت و پز برداشته می شود. با این حال، پای مرغ اغلب سرخ شده یا با سس سرو می شود که ممکن است محتوای کربوهیدرات، چربی و کالری آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

خلاصه
پای مرغ مقدار مناسبی پروتئین به شکل کلاژن و همچنین چربی و برخی ویتامین ها و مواد معدنی را فراهم می کند.

آیا پای مرغ فوایدی برای سلامتی دارد؟

فواید بالقوه سلامتی پای مرغ تا حد زیادی به محتوای بالای کلاژن آنها مرتبط است.

ممکن است سلامت و ظاهر پوست را بهبود بخشد

شواهد حاکی از آن است که مصرف کلاژن ممکن است هیدراتاسیون، زبری، کشش و تراکم پوست شما را بهبود بخشد.

یک مطالعه 6 ماهه بر روی 105 زن مبتلا به سلولیت متوسط نشان داد که مصرف منظم کلاژن به طور قابل توجهی سلولیت و مواج شدن پوست را در مقایسه با گروه کنترل کاهش می دهد.

علاوه بر این، در بررسی 11 مطالعه روی 805 نفر، مصرف کلاژن نتایج کوتاه مدت و بلندمدت امیدوارکننده‌ای را برای بهبود زخم و پیری پوست نشان داد.

علاوه بر این، مطالعات حیوانی اشاره می‌کنند که کلاژن ممکن است هیدراتاسیون پوست را افزایش داده و تشکیل چین و چروک ناشی از تابش اشعه ماوراء بنفش B (UVB) را کاهش دهد، که نوعی اشعه ماوراء بنفش است که باعث آفتاب‌سوختگی می‌شود.

کلاژن ممکن است با افزایش سطح اسید هیالورونیک، یک مولکول نگهدارنده آب که اعتقاد بر این است که به جلوگیری از پیری پوست کمک می کند، کار کند.

ممکن است به کاهش درد مفاصل کمک کند

کلاژن موجود در پای مرغ ممکن است درد مفاصل را تسکین دهد.

تحقیقات نشان می دهد که کلاژن ممکن است بازسازی بافت را برای کاهش علائم آرتروز تحریک کند. این نوع آرتریت باعث ساییدگی یا تجزیه غضروف شما می شود و به استخوان ها اجازه می دهد روی یکدیگر ساییده شوند و باعث درد، تورم و مشکل در حرکت می شود.

یک مطالعه 3 ماهه روی 191 فرد مبتلا به استئوآرتریت زانو به این نتیجه رسید که دوز روزانه کلاژن مشتق شده از غضروف مرغ به طور قابل توجهی نشانگرهای درد، سفتی و اختلال عملکرد فیزیکی را کاهش می دهد.

یک مطالعه 12 هفته ای بر روی 139 ورزشکار مبتلا به زانو درد نتایج مشابهی را نشان داد. کسانی که روزانه 5 گرم کلاژن مصرف می کردند، بهبود قابل توجهی در شدت درد در طول فعالیت و کاهش نیاز به درمان اضافی را تجربه کردند.

ممکن است به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک کند

مصرف کلاژن ممکن است تشکیل و تراکم استخوان را در زنان یائسه بهبود بخشد.

یک مطالعه 1 ساله بر روی 102 زن نشان داد که مصرف 5 گرم پپتیدهای کلاژن - نوعی کلاژن تخریب شده - در روز باعث افزایش تراکم و سنتز مواد معدنی استخوان و در عین حال کاهش تخریب استخوان در مقایسه با گروه کنترل می شود.

به طور مشابه، در یک مطالعه بر روی 39 زن، افرادی که مکمل کلاژن مصرف کردند نسبت به گروه کنترل به طور قابل توجهی از دست دادن تراکم مواد معدنی استخوان کمتری نشان دادند.

محققان بر این باورند که کلاژن ممکن است این اثرات را ایجاد کند زیرا جزء اصلی توده استخوانی است.

مزایای دیگر

پای مرغ به دلیل محتوای کلاژن بالایی که دارد، با فواید زیر نیز همراه است:

به کنترل قند خون کمک می کند. یک مطالعه حیوانی نشان داد که پروتئین های پای مرغ ممکن است با تحریک پپتید-1 شبه گلوکاگون (GLP-1)، هورمونی که تولید انسولین را فعال می کند، به بهبود سطح قند خون کمک کند.
سلامت قلب را ارتقا می دهد. کلاژن در کنار الاستین جزء حیاتی شریان ها و وریدها است. تحقیقات نشان می دهد که نسبت الاستین به کلاژن خوب برای پیشگیری از بیماری قلبی بسیار مهم است.

خلاصه
بیشتر مزایای سلامتی پای مرغ به دلیل محتوای کلاژن بالای آن است که ممکن است سلامت پوست، مفاصل، استخوان و قلب را بهبود بخشد.

معایب احتمالی پای مرغ

از معایب پای مرغ می توان به روش های معمول آماده سازی، تمیزی کلی و خطرات خفگی اشاره کرد.

چربی های ترانس

پای مرغ اغلب به صورت سرخ شده سرو می شود که ممکن است هر یک از مزایای بالقوه آنها را خنثی کند.

غذاهای سرخ شده سرشار از اسیدهای چرب ترانس (TFA) هستند، یک چربی ناسالم و غیر اشباع که به سلامت قلب آسیب می رساند.

به طور خاص، TFA ممکن است نشانگرهای التهاب، کلسترول تام، تری گلیسیرید و کلسترول بد (LDL) را افزایش دهد در حالی که کلسترول HDL (خوب) را کاهش دهد. به نوبه خود، این خطر ابتلا به آترواسکلروز یا تجمع پلاک در رگ‌های شما و حملات قلبی را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، TFA با افزایش خطر سرطان پروستات و پستان مرتبط است.

تمیزی و خطرات خفگی

هنگام خرید پای مرغ حتما آنها را به دقت بررسی کنید. آنهایی که کثیف به نظر می رسند یا دارای پوست سوخته با آمونیاک هستند نشان دهنده مدیریت ضعیف بهداشتی هستند.

باید آنهایی را که دچار سوختگی آمونیاکی هستند، که شبیه پینه های بیش از حد رشد کرده اند و اغلب به دلیل ایستادن مرغ روی مدفوع خود ایجاد می شود، دور بریزید .

اگر پاهایی که خریداری می کنید نجس به نظر می رسند، آنها را کاملا بشویید تا کثیفی ها پاک شوند.

در نهایت، پای مرغ از چندین استخوان کوچک تشکیل شده است که خطر خفگی را برای کودکان و بزرگسالان ایجاد می کند.

خلاصه
پای مرغ اغلب سرخ می شود، روشی که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و برخی سرطان ها را افزایش دهد. هنگام خرید و خوردن آنها مراقب بهداشت و استخوان های کوچک آنها باشید.

موارد استفاده و آماده سازی

پای مرغ بیشتر برای تهیه سوپ و خورش استفاده می شود و ممکن است به عنوان میان وعده، پیش غذا یا غذای جانبی سرو شود. با این حال، می توانید دستور العمل های بی شماری را در اینترنت پیدا کنید، از یک سوپ کلاسیک گرفته تا سالاد پای مرغ، پای مرغ کبابی یا پیش غذای سرخ شده.

اگر قبلاً آنها را نخورده‌اید، سعی کنید یک آبگوشت استخوان پای مرغ تهیه کنید، آماده‌سازی که می‌تواند به عنوان یک روش سالم، مغذی و ظریف برای سهولت در آن‌ها عمل کند.

دستور آشپزی

در اینجا یک دستور پخت آسان چند پز برای شروع شما آورده شده است.

  • 10 پای مرغ
  • 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) سرکه سیب
  • 1 قاشق غذاخوری (15 گرم) نمک دریا
  • آب تصفیه شده
  • سبزیجات و گیاهان برای طعم دادن (اختیاری)

مراحل :

اگر لایه بیرونی پوست پای مرغ شما روی آن قرار دارد، برای برداشتن آن ابتدا باید سفید شوند. برای انجام این کار، آنها را به مدت 10 تا 30 ثانیه در یک قابلمه آب جوش قرار دهید، سپس آنها را در آب سرد قرار دهید. پوست بیرونی را بکشید و دور بریزید.

پاها را در مولتی پز خود قرار دهید و آب صاف شده را به آن اضافه کنید تا کاملاً ببندند. سرکه، نمک، گیاهان و سبزیجات را اضافه کنید. آن را به جوش بیاورید، سپس دما را کم کنید تا بجوشد.

با استفاده از قاشق، کف یا تفاله‌ای که روی آن تشکیل می‌شود را جدا کنید. یک شب آن را بپزید، سپس پاها، سبزیجات و گیاهان را از آبگوشت صاف کنید.

بلافاصله از آبگوشت لذت ببرید یا آن را در ظرف های شیشه ای بریزید و تا 1 هفته در یخچال بگذارید یا تا 6 ماه در فریزر بگذارید.

خلاصه
پای مرغ را می‌توان به روش‌های مختلفی تهیه کرد، اگرچه آب استخوان یکی از سالم‌ترین و ظریف‌ترین راه‌ها برای امتحان کردن آن‌ها است.

خط پایین

پای مرغ از پوست، غضروف، تاندون و استخوان تشکیل شده است. حتی بدون تهیه گوشت زیاد، کلاژن بالایی دارند - فراوان ترین پروتئین در بدن شما.

این محتوای کلاژن ممکن است به تسکین درد مفاصل، کمک به سلامت پوست و جلوگیری از تحلیل استخوان کمک کند.

اگرچه پای مرغ اغلب سرخ می‌شود، اما استفاده از آن برای آبگوشت استخوان یک روش آماده‌سازی سالم‌تر است. مراقب استخوان های کوچک آنها باشید که ممکن است خطر خفگی را ایجاد کند.

  • جیم فیت
  • 1402/07/10

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال