join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
غذا-مرغ سرخ شده-دستی-آشپز-آشپزخانه-رستوران-قبل از پختن-مرغ گوشتی-باید-چاقوی-تخت-برش-دست آشپز

8  روش خوشمزه برای پختن مرغ تا هرگز از طعم آن خسته نشوید 

اگر می خواهید اندامی چشم نواز داشته باشید، این غذا را زیاد می خورید. در اینجا نحوه به دست آوردن بهترین طعم و مزه آورده شده است.

بدنسازی بدون مرغ مانند بدنسازی بدون دمبل خواهد بود. حتی تصورش هم سخت است.

چه عضله سازی و چه چربی سوزی، یکی از مواد مغذی که هرگز نمی توانید از رژیم غذایی خود حذف کنید پروتئین است. به همین دلیل است که یک بدنساز که از یک منبع ناب مانند مرغ استفاده می کند.

اما با هر غذای پر پروتئین یا ورزش، کسالت می تواند بدترین دشمن شما شود.

اگر متوجه شده اید که در تهیه مرغ خود به همان روش قدیمی وارد کار شده اید، وقت آن است که کمی تغییر را چاشنی کار کنید و چیز جدیدی را امتحان کنید.

مرغ سریع و آسان تهیه می شود و می توان آن را به روش های مختلف درست کرد و به کاهش فاکتور بی حوصلگی رژیم غذایی کمک می کند که باعث می شود بسیاری از ما برنامه های غذایی خود را ترک کنیم.

هر یک از هشت روش تهیه مرغ ذکر شده در زیر عالی عمل می کند، بنابراین وقتی از روش های معمول خسته شدید، یکی از این روش ها را امتحان کنید!

1- از ماریناد استفاده کنید

ماریناد

یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای زنده‌کردن طعم مرغ، استفاده از ماریناد است. در حالی که می توانید مارینادهای از پیش ساخته شده را در فروشگاه مواد غذایی محلی خود خریداری کنید، اغلب این مارینادها سرشار از سدیم، شکر و کالری هستند.

اما یک راه بهتر احتمالاً این است که خودتان یکی از آنها را بیابید.

مارینادها سریع و آسان آماده می شوند. تنها کاری که انجام می دهید این است که آنها را به سینه های مرغ بمالید و بعد از آن چند ساعت بگذارید تا طعم آنها قبل از پختن به داخل مرغ نفوذ کند.

اگر بتوانید ماریناد را درست کنید و آن را از شب قبل به مرغ بمالید، روز بعد سینه‌های مرغ شما حداکثر طعم را خواهند داشت.

2- همبرگر مرغ درست کنید

همبرگر مرغ

سینه‌ مرغ معمولاً رایج‌ترین و خوشمزه ترین قسمت مرغ است، سینه مرغ را چرخ کنید و ادویه های لازم را به آن اضافه کنید سپس گوشت چرخ شده را پهن کنید تا به ضخامت مناسب برسد سپس با یک کاسه که برعکس در دست گرفته اید قالب همبرگر خود را بزنید. 

تهیه همبرگر مرغ ساده است و برای کسانی که روی عضله سازی تمرکز دارند و به کربوهیدرات اضافی نیاز دارند، می توان آن را با یک رول غلات کامل سرو کرد. اما برای کسانی که به دنبال کاهش چربی هستند، می توان آنها را با کاهو و گوجه فرنگی بدون نان سرو کرد.

فقط مطمئن شوید که به جای خرید همبرگر مرغ از پیش ساخته شده از فروشگاه مواد غذایی، این ها را خودتان درست کنید، زیرا اغلب این گونه های تجاری دارای چربی، کالری و مواد نگهدارنده بسیار بالایی هستند.

3- سرخ کنید

مرغ سرخ شده

مرغ سرخ کردنی روش بسیار محبوب بعدی ما برای تهیه این منبع پروتئینی است. اما این روش محبوب می تواند چندان سالم نباشد اما برای تنوع و دوری از کسالت رژیم روش مناسبی است که بد نیست گاها استفاده کنید

با این حال، هنگام تهیه این غذا  از سس سرخ کرده ای که قصد استفاده از آن را دارید مطمئن شوید ، زیرا بسیاری از آنها دارای محتوای شکر فوق العاده بالایی هستند.

4- پخت

مرغ پخته شده در فر

پختن همیشه روش خوبی برای آماده کردن سینه مرغ شما است و همچنین یکی از روش های ساده تر است. سینه‌های مرغ خود را با مقداری سبزی و ادویه مزه دار کنید، قبل از قرار دادن آن در سینی فر یا تابه، و سپس کمی آب مرغ کم سدیم را به ته آن اضافه کنید تا رطوبت مرغ در طول فرآیند پخت حفظ شود.

اگر مقداری سیب زمینی شیرین خرد شده و فلفل، کرفس، هویج یا پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید، یک وعده غذایی کامل را به سرعت آماده خواهید کرد.

فقط مطمئن شوید که مواد افزوده شده را در حین پخت کم کالری نگه دارید و از کره یا پنیر دوری کنید، که هر دو به طور قابل توجهی محتوای کالری کلی را افزایش می دهند.

5- کباب کنید

مرغ کباب شده

کباب کردن روش بعدی است که می توانید سینه مرغ خود را آماده کنید و در صورت کمبود وقت یک روش سریع آماده سازی است.

قبل از اینکه آن را کباب کنید، ممکن است بخواهید سینه مرغ را مرینیت کنید، زیرا این شکل از پختن تمایل به خشک کردن مرغ دارد و انجام این کار به جلوگیری از این امر کمک می کند.

علاوه بر این، کباب کردن می تواند باعث شود قسمت بیرونی مرغ خیلی سریع بسوزد، بنابراین هنگام استفاده از این روش پخت، باید مراقب سینه ها باشید.

6-  آهسته بپزید

مرغ درون آرام پز

پخت آهسته روش دیگری برای پخت و پز است که بسیاری از مردم اغلب آن را فراموش می کنند که فوق العاده آسان است و مرغ بسیار لطیفی تولید می کند. از آنجایی که پخت آهسته مرغ را برای چندین ساعت در دمای پایین می‌پزد، واقعاً به افزایش طعم مرغ بدون خطر سوختن کمک می‌کند.

تعداد بی پایانی از دستور العمل ها وجود دارد که می توانید در یک اجاق آهسته تهیه کنید، از سوپ گرفته تا خورش گرفته تا سینه مرغ با سبزیجات خرد شده و سیب زمینی شیرین، بنابراین هرگز دستور العمل ها برای امتحان کردن تمام نمی شود. صبح مواد را در آرام پز بریزید و تا عصر همان روز به خانه بیایید، شام همه آماده است.

7- سرد سرو کنید

سالاد مرغ

بسیاری از ما عادت داریم که مرغ خود را همیشه گرم سرو کنیم، اما می‌توان آن را سرد به عنوان بخشی از سالاد یا ساندویچ نیز سرو کرد.

برش دادن یک سینه مرغ کبابی و ریختن آن در سالاد با مقداری سیب یا کرن بری خرد شده راهی عالی برای دریافت پروتئین با کیفیت و کربوهیدرات های سالم است. با اضافه کردن کمی سس مبتنی بر روغن زیتون چربی های سالم خود را به ترکیب اضافه کنید و یک وعده غذایی متعادل را درست کنید.

اگر اغلب سینه‌های مرغ خود را از قبل پخته و فریز می‌کنید، برش دادن آن‌ها و ریختن آن‌ها در سالاد پس از آب شدن، سریع، آسان و برای کسانی که به چیزی سریع نیاز دارند عالی است.

8- سوپ درست کنید

سوپ مرغ

آخرین روشی که اغلب فراموش می شود برای سرو مرغ و کمک به تامین نیازهای پروتئینی، تبدیل سینه مرغ به سوپ است. سوپ ها برای کسانی که رژیم کاهش چربی دارند بسیار عالی هستند، زیرا مایعات داغ تمایل دارد اشتهای شما را از بین ببرد در حالی که حجم بالای آنها به سرعت شما را سیر می کند.

این که آیا می خواهید یک سوپ مستقیم سبزیجات و مرغ درست کنید یا سایر مواد غنی از کربوهیدرات مانند برنج، ماکارونی، سیب زمینی شیرین خرد شده یا جو را به آن اضافه کنید، به شما بستگی دارد. اما این یک راه بسیار سریع و آسان برای قرار دادن مرغ در سفره روز است.

بنابراین دفعه بعد که از همان سینه مرغ قدیمی خود خسته شدید، کمی آن را تغییر دهید. استفاده از هر یک از این تکنیک ها فوق العاده خوب عمل می کند و تنوع بیشتری به رژیم غذایی شما می بخشد.

  • جیم فیت
  • 1402/07/13

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال