join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
مردی در حال اجرای ددلیفت

ددلیفت | آموزش اجرای صحیح حرکت و نکات 

ددلیفت یک تمرین بسیار محبوب و آزمون واقعی قدرت کلی بدن است. بین بسیاری از وزنه برداران، بدنسازان، پاورلیفترها و ورزشکاران کراس فیت نیز محبوب است.

ددلیفت شامل بلند کردن بار از زمین به سطح باسن بدون استفاده از تکانه برای بلند کردن آن است. این تمرین به عنوان یکی از سه تمرین بزرگ برای پاورلیفت ها، یعنی اسکات، پرس سینه هالتر و ددلیفت شناخته می شود. بدنسازان از ددلیفت برای تحریک رشد عضلات در کل زنجیره خلفی خود (ماهیچه های پشت بدن) استفاده می کنند.

در واقع، ددلیفت عمدتاً روی عضلات همسترینگ کار می‌کند. با این حال، این یک تمرین ترکیبی کامل است که عضلات پشت، باسن، چهار سر، بازوها و شکم را نیز کار می‌کند.

آموزش تصویری ددلیفت

آموزش تصویری ددلیفت

چگونه ددلیفت را انجام دهیم؟

1- فضای کافی پیدا کنید و با قرار دادن هالتر روی زمین شروع کنید.

2- به هالتر نزدیک شوید و به اندازه کافی نزدیک بایستید تا هالتر مستقیماً بالای پای شما باشد و پاهایتان در مرکز هالتر باشد.

3- پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید.

4- به جلو خم شوید و هالتر را با یک دستانی از روی دست بگیرید (دست ها در بالا).

5- سینه خود را بالا، ستون فقرات خود را خنثی نگه دارید و شانه های خود را به سمت عقب جمع کنید. و مهمتر از همه، باسن خود را بالای زانو نگه دارید. این موقعیت شروع شماست.

6- عمیق نفس بکشید، نفس خود را حبس کنید و هالتر را از روی زمین بلند کنید و کمر خود را صاف نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که هالتر از یک خط مستقیم پیروی می کند که زانوها و باسن خود را صاف می کنید. در بالای حرکت بازدم کنید.

7- هنگامی که باسن را قفل کردید، با چرخاندن باسن به عقب و خم شدن به جلو، حرکت را معکوس کنید. همچنین پاهای خود را در این مرحله فرود خم کنید تا هالتر را با پاهایتان صاف قرار ندهید.

8- هنگامی که هالتر روی زمین قرار گرفت، به موقعیت خود برگردید و حرکت را برای تعداد تکرار مورد نظر تکرار کنید.

نمای جلو ددلیفت

حرکت دد لیفت، نمای جلو.

نمای عقب ددلیفت

حرکت ددلیفت، نمای پشت.

نکاتی برای اجرای بهتر ددلیفت

1- باید چین زیر بغل را بالای هالتر و وسط پا نگه دارید تا هالتر در یک خط مستقیم حرکت کند.

2- ددلیفت یک حرکت اکستنشن مفصل ران است، و نه یک حرکت اکستنشن پا، دقیقاً مانند اسکات. اگر باسن خود را خیلی پایین قرار دهید، خود را از نظر بیومکانیکی در وضعیت نامطلوبی قرار می دهید و پتانسیل خود را برای بلند کردن حداکثر بار محدود می کنید.

3- برعکس، نباید حرکت را با لگن خیلی بالا و پاهای صاف شروع کنید. بنابراین باسن باید پایین تر از شانه ها باشد.

موقعیت لگن در شروع حرکت ددلیفت.

4- برای جلوگیری از دور شدن هالتر از بدن، باید روی انقباض ماهیچه های لتیسموس دورسی تمرکز کنید تا هالتر را نزدیک بدن نگه دارید و به آن اجازه دهید به صورت خطی حرکت کند.

5- زاویه انگشتان پا بسیار فردی است، بستگی به آناتومی لگن شما دارد. آزمایش کنید (انگشت پا کمی به داخل، بیرون یا خنثی) تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

6- حتماً انگشتان شست خود را دور هالتر بپیچید تا از چرخیدن هالتر در دستانتان در حین حرکت جلوگیری کنید.

7- نقطه تکیه گاه شما نه روی پاشنه ها و نه روی انگشتان پا، بلکه روی هر دو به طور همزمان باشد. اگر بر روی نگه داشتن وزن خود به طور کامل روی پاشنه های خود تمرکز کنید، نمی توانید به طور موثر در شروع لیفت، عضله چهارسر خود را به کار بگیرید و بنابراین به کندی بلند خواهید شد. برای جلوگیری از این امر، باید روی هل دادن با کل پا تمرکز کنید و به دنبال سه نقطه تماس باشید: شست پا، انگشت کوچک و پاشنه پا.

انتخاب مربیسفارش برنامه تمرینی اختصاصی
  • جیم فیت
  • 1402/10/10

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال