join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
پاپ کورن تازه

بهترین روغن ها برای درست کردن پف فیل

هیچ طعمی بهتر از پاپ کورن شما را به یاد تجربه سینما نمی اندازد.اما گاهی اوقات رفتن به سینما گزینه مناسبی نیست، بنابراین، جدا از یافتن یک فیلم خوب برای پخش، باید بهترین روش پخت پاپ کورن را نیز پیدا کنید. و یک روغن با کیفیت عالی برای پاپ کورن کلیدی است.

و اگرچه امروزه دستگاه‌های زیادی برای تهیه پاپ کورن (مایکروویو یا هواپز) موجود است، اما تا آنجا که به طعم و بافت مربوط می‌شود، بهترین روش روش سنتی، اجاق گاز است.

انواع روغن برای پاپ کورن

به عنوان یک قانون کلی، پاپ کورن سینما اصلاً حاوی کره نیست. در روغن پخت و پز و با کره طعم دار می شود (این بدان معنا نیست که از کره واقعی استفاده می شود).

پختن ‌‌ذرت ها در کره باعث سنگینی پاپ کورن می شود و آن را خیس و چرب می کند. روغن برای پخت پاپ کورن بهتر است زیرا باعث چرب شدن آن نمی شود و از خشک شدن آن در طول فرآیند پخت جلوگیری می کند.

البته، بسته به ذائقه و ترجیحات، هر یک از نسخه های روغن/کره که در زیر ذکر شده است را می توان برای طعم قوی تر یا پاپ کورن تردتر مخلوط کرد.

معمولاً برای مخلوط ها، یک روغن بدون طعم با نقطه دود بالا مانند روغن هسته انگور، با چربی با نقطه دود پایین مانند کره، روغن زیتون، روغن بیکن یا چربی اردک ترکیب می شود. این مخلوط باعث می شود که ذرت بو داده ترد باشد و تمام هسته های آن بیرون بیاید.

1. روغن نارگیل

با نقطه دود آهسته در 350 درجه فارنهایت، روغن نارگیل به اندازه ای گرم می شود که پاپ کورن درست کند، اما نه آنقدر که ناسالم شود. روغن نارگیل یکی از سالم‌ترین روغن‌هایی است که می‌توانید پیدا کنید، برای قلب مفید است و به کاهش چربی‌های شکمی کمک می‌کند.

2. روغن زیتون

رایج ترین روغن گیاهی، با نقطه دود 350-400 درجه فارنهایت، روغن زیتون حاوی اسید اولئیک و سایر چربی های تک اشباع شده و آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامتی مفید هستند.

طعمی خنثی دارد که با پاپ کورن بسیار خوب جفت می شود، زیرا اجازه می دهد طعم های رویه غالب شوند، بر خلاف سایر انواع روغن که طعم خود را در حین پختن به هسته ها می دهند.

3. روغن آووکادو

روغن دیگری با نقطه دود بالا، بین 375 تا 400 درجه فارنهایت، روغن آووکادو دارای فواید زیادی برای سلامتی است. چربی های سالمی دارد و می تواند سموم مضر را از بین ببرد.

طعم یکی دیگر از مواردی است که آن را برای پخت پاپ کورن عالی می کند، زیرا روغن آووکادو طعم کره ای بسیار قوی دارد که به ذرت بو داده می دهد. با این حال، قیمت به طور قابل توجهی بالاتر از قیمت سایر انواع روغن است.

4. روغن آفتابگردان

استفاده از روغن آفتابگردان برای تهیه پاپ کورن یکی از ساده ترین روش هاست. این روغن نقطه دود بالایی دارد، 440F. همچنین برای نگهداری عالی است، زیرا طعم آن به سرعت سایر انواع روغن تغییر نمی کند.

در حالی که این روغن مانند سایر انواع روغن فواید سلامتی ندارد، اما برای پختن پاپ کورن عالی است.

5. روغن کانولا

ارزان ترین نسخه موجود، روغن کانولا برای افراد آگاه به سلامت ایده آل است. دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب ضروری است و برای کمک به جذب مواد مغذی مورد نیاز بدن بسیار عالی است.

همچنین دارای نقطه دود بالای 435 درجه فارنهایت است که برای پخت پاپ کورن مناسب است. با این حال، طعم متمایزی دارد که به پاپ کورن منتقل می شود و معمولاً به شدت فرآوری شده است و بسیاری از مواد مغذی را از بین می برد.

6. روغن هسته انگور

با نقطه دود بسیار بالا در 420 درجه فارنهایت، روغن هسته انگور برای تهیه پاپ کورن لذیذ توصیه می شود که طعم خاص خود را دارد. روغن هسته انگور طعمی تقریباً خنثی دارد و طعمی بسیار لطیف از طعم آجیلی دارد.

به دلیل این طعم بسیار لطیف، روغن را می توان با انواع چربی های دیگر ترکیب کرد یا می توان از آن برای پاپ کورن استفاده کرد که با طعم های خاص چاشنی می شود.

همچنین روغن هسته انگور سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 6 و حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی است.

7. روغن بادام زمینی

برای کسانی که به آجیل حساسیت ندارند و از طعم بادام زمینی لذت می برند، روغن بادام زمینی یک گزینه عالی برای تهیه پاپ کورن پر طعم است.

این سالم ترین گزینه نیست، زیرا دارای مقداری چربی اشباع شده است که می تواند مضر باشد. اما حاوی مقدار خوبی ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان قوی که به ترمیم سلول های آسیب دیده کمک می کند.

8. روغن حیوانی گی

روغن حیوانی گی که منشا آن هند باستان است، علاوه بر اسیدهای چرب امگا، دارای طعم قوی کره و ویتامین های زیادی است. این سالم ترین چربی برای پختن پاپ کورن نیست و همچنین نقطه دود پایینی دارد و برای مخلوط کردن با روغن های دیگر مناسب است.

با این حال، برخی افراد آن را برای پختن پاپ کورن مناسب می دانند.

طرز تهیه پاپ کورن روی اجاق گاز

لیست مواد بسیار کوتاه است، زیرا تمام آنچه شما نیاز دارید هسته ذرت بو داده، روغن، نمک و هر چیزی که به عنوان رویه می خواهید و البته یک قابلمه با درب است. ساخت آن کمتر از 10 دقیقه طول می کشد. قابلمه باید ته دیگ سنگین باشد که گرما را پخش کند، بنابراین هیچ نقطه داغی برای سوزاندن پاپ کورن وجود ندارد.

درجه حرارت باید متوسط باشد، نه خیلی زیاد، تا روغن نسوزد و طعم پاپ کورن را تحت تاثیر قرار ندهد. برای تست دمای روغن، از دو دانه ذرت بو داده شروع کنید. زمانی که آنها ترکیدند، روغن به اندازه کافی داغ است و می توانید بقیه را در قابلمه بریزید. بعد از اینکه همه داخل شدند، درب آن را گذاشته و قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید یک دقیقه بماند.

بعد از یک دقیقه آن را روی اجاق برگردانید و با حرارت متوسط به پختن دانه ها ادامه دهید. بهتر است وقتی هسته ها در حال ترکیدن هستند، درب آن را کمی برگردانید، زیرا بخار تولید می کند که باعث می شود پاپ کورن تردی خود را از دست بدهد. همچنین، گاهی قابلمه را تکان دهید تا مطمئن شوید که به طور یکنواخت بپزد. بعد از اینکه تمام دانه ها از ترکید، پاپ کورن را با نمک یا رویه دلخواه مزه دار کنید.

در مورد مقدار، شما به 1/2 فنجان روغن تا 1/3 فنجان دانه ذرت بو داده نیاز دارید. با این حال، موضوعی که بیشترین بحث را در مورد دستور پخت پاپ کورن اجاق گاز ایجاد می کند، نسبت روغن به ذرت بو داده است.

  • جیم فیت
  • 1402/10/22

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال