join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
مرد در حال برش زدن گوشت

در جیم فیت، ما معتقدیم که هیچ رویکرد یکسانی برای سبک زندگی سالم وجود ندارد. برنامه های غذایی موفق باید فردی باشد و کل فرد را در نظر بگیرد. قبل از شروع یک برنامه غذایی جدید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا یک متخصص تغذیه مشورت کنید، به خصوص اگر یک بیماری زمینه ای دارید.

رژیم غذاییسفارش برنامه غذایی

رژیم گوشتخوار چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، رژیم گوشتخواران یک برنامه غذایی است که تقریباً به طور انحصاری بر روی گوشت و سایر محصولات حیوانی تمرکز دارد. کاربران ادعا می کنند که می تواند کاهش وزن، کاهش التهاب و افزایش سطح تستوسترون را داشته باشند، اما این رژیم دارای معایب قابل توجهی است.

برنامه غذایی 7 روزه

در رژیم غذایی گوشتخواران، هیچ پارامتری در مورد زمان و مقداری که باید بخورید وجود ندارد. در عوض، رژیم غذایی حول محور غذاهای حیوانی تایید شده می چرخد. در اینجا یک برنامه غذایی 7 روزه از رژیم گوشتخوار آورده شده است:

روز 1 : تخم مرغ و بیکن. سینه مرغ با پنیر چدار آب شده؛ پای گوشت اندام

روز 2 : ماهی قزل آلا دودی و سوسیس پتی. برگر بوقلمون با تخم مرغ سرخ شده؛ تکه های گوشت خوک پخته شده در کره

روز 3 : استیک ژامبون و چای عصاره استخوان؛ خرچنگ و تخم مرغ آب پز؛ ران مرغ با پنیر موزارلا

روز چهارم : املت با پارمزان. گوش ماهی سرخ شده در کره؛ استیک کبابی و کباب مرغ

روز 5 : نان سوسیس بوقلمون; بیکن و میگو؛ گوشت بره با سس خامه ای

روز 6 : گوشت چرخ کرده و تخم مرغ بیش از حد سفت. فیله گوشت خوک؛ فیله ماهی سالمون با سس کره

روز هفتم : چدار تخم مرغ های همزده. مرغ خرد شده با تکه های بیکن؛ کباب گوشت گاو

آنچه می توانید بخورید

رژیم گوشتخواران کاملاً ساده است و شامل گوشت و غذاهای دریایی، تخم مرغ و مقادیر کمی از سایر محصولات حیوانی مانند لبنیات و آبگوشت استخوان است. کاربران تشویق می شوند که منحصراً به این گزینه ها پایبند باشند.

آنچه شما نمی توانید بخورید

اگر بخواهید گوشتخوار کامل شوید، چندین گروه غذایی از جمله غلات، نشاسته، میوه ها، سبزیجات و روغن ها اصلا در بشقاب شما ظاهر نمی شوند. همچنین در رژیم غذایی گوشتخواران، نوشیدنی های شیرین یا الکل پیدا نمی کنید.

چی بخورم

گوشت گاو، گوشت چرخ کرده، استیک، جگر گاو

آهو، گاومیش کوهان دار و سایر گوشت های شکار

گوشت بره

مرغ و بوقلمون

گوشت خوک، بیکن، ژامبون و سوسیس

تخم مرغ

غذاهای دریایی، از جمله سالمون، ماهی تن، ماهی خال مخالی، میگو، خرچنگ، صدف، و گوش ماهی

مقدار کمی لبنیات مانند شیر، پنیر و خامه

آب قلم، آبگوشت استخوان

چه چیزی نخورم

میوه ها

سبزیجات

دانه ها

آجیل و دانه ها

روغن های گیاهی

گوشت های گیاهی

الکل و نوشیدنی های شیرین

نحوه آماده شدن برای رژیم غذایی گوشتخواران و نکات

در حالی که برخی از رژیم‌ها دقیقاً میزان و زمان خوردن را مشخص می‌کنند، رژیم گوشتخوار زمان یا مقدار غذا را تعیین نمی‌کند. با این حال، شما را ملزم می کند که به طیف بسیار محدودی از غذاها پایبند باشید.

برای آماده شدن برای این رژیم، باید کمی به تحمل خود برای خوردن یک منوی بسیار محدود فکر کنید. از آنجایی که این شیوه غذا خوردن در محیط‌های اجتماعی نیز می‌تواند چالش برانگیز باشد، مانند هنگام صرف غذا در رستوران یا در جمع‌های خانوادگی، بهتر است ارزیابی کنید که چقدر می‌توانید به طور مداوم از آن پیروی کنید. و از آنجایی که محصولات حیوانی با کیفیت بالا ممکن است گران باشند، در نظر بگیرید که رژیم گوشتخوار چگونه با بودجه شما کار می کند.

در نهایت، به این فکر کنید که چگونه یک رژیم غذایی گوشتخوار می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد. اگرچه بسیاری از افرادی که فقط غذاهای حیوانی می‌خورند ادعا می‌کنند که مزایایی مانند کاهش وزن و قند خون ثابت‌تر را تجربه کرده‌اند، این شیوه غذا خوردن می‌تواند مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد کند که در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

مزایای رژیم گوشتخوار

به طور کلی، رژیم گوشتخواران دارای معایب متعددی است که بسیاری از آنها حتی ممکن است برای سلامتی خطرناک باشند. گفته می‌شود، چند نکته مثبت احتمالی برای خوردن به این شیوه‌ای با گوشت سنگین وجود دارد.

پروتئین کافی را فراهم می کند

پروتئین یک درشت مغذی ضروری است که عضله می سازد، زخم ها را التیام می بخشد و ستون فقرات بسیاری از آنزیم ها و هورمون های بدن را فراهم می کند. مصرف کافی آن برای سلامتی بسیار مهم است. در رژیم گوشتخواران، مطمئناً مقدار زیادی پروتئین مصرف می کنید، که ممکن است به عنوان بیمه ای در برابر مشکلات سلامتی مانند تون عضلات ضعیف، سیستم ایمنی ضعیف، و خطر بیشتر شکستگی استخوان باشد. با این حال، این به قیمت کم مصرف دو ماده مغذی دیگر است: کربوهیدرات ها و چربی ها.

ممکن است باعث کاهش وزن شود

رژیم غذایی گوشتخواران زیر چتر برنامه های غذایی کم کربوهیدرات و پروتئین بالا قرار می گیرد. تحقیقات نشان می‌دهد که محدود کردن کربوهیدرات‌ها و افزایش مصرف پروتئین می‌تواند وزن بدن را کاهش دهد و توده چربی را کاهش دهد - که احتمالاً در میان سایر عوامل به فاکتور سیری پروتئین مربوط می‌شود.  اگرچه تحقیقات در مورد اثرات کاهش وزن رژیم گوشتخوار حداقل است، یک مطالعه در سال 2021 بر روی افرادی که از  رژیم غذایی پیروی می کردند دریافتند که افراد مبتلا به دیابت کاهش وزن بیشتری را نسبت به گروه مورد مطالعه گزارش کردند

مناسب برای افرادی که آلرژی شدید غذایی دارند

آلرژی به گوشت به قدری نادر است که تخمین خوبی از شیوع آن وجود ندارد - بنابراین افراد مبتلا به آلرژی غذایی ممکن است متوجه شوند که رژیم گوشتخواری به آنها اجازه می دهد بدون نگرانی از واکنش های نامطلوب غذا بخورند.  اما حتی برای کسانی که آلرژی غذایی شدید دارند، تمام مواد غذایی را قطع می کنند. گروه ها به جز محصولات حیوانی احتمالا نه ضروری است و نه سالم.

معایب رژیم گوشتخوار

دلیلی وجود دارد که رژیم غذایی گوشتخواران را در صدر لیست های مورد تایید کارشناسان از بهترین رژیم های غذایی که باید دنبال کنید، پیدا نخواهید کرد. این برنامه غذایی دارای چند پرچم قرمز جدی است.

سخت به دنبال

خوردن فقط گوشت و سایر محصولات حیوانی ممکن است روی کاغذ ساده به نظر برسد، اما هر رژیمی که مصرف شما را به یک گروه غذایی کاهش دهد، می تواند بسیار دشوار باشد. ممکن است دریابید که گزینه‌های شما در این رژیم تکراری و کسل‌کننده هستند، و به احتمال زیاد هوس غذاهای موردعلاقه‌ای آشنا را دارید که رژیم اجازه نمی‌دهد. در همین حال، بسته به انتخاب شما از گوشت، غذاهای دریایی، تخم مرغ و لبنیات، رژیم گوشتخواران نیز می تواند به سرعت گران شود. گوشت‌های پرورش‌یافته در مراتع و غذاهای دریایی با منابع پایدار برخی از غذاهایی هستند که بالاترین قیمت را دارند.

کم فیبر و سایر مواد مغذی

در حالی که طرفداران رژیم گوشتخواران می گویند که این رژیم غذایی است که انسان باید غذا بخورد، برخی از مواد مغذی کلیدی شناخته شده برای ارتقای سلامت انسان را از دست داده است. یک کمبود قابل توجه: فیبر. کمبود فیبر نه تنها می تواند شما را دچار یبوست شدید کند، بلکه ممکن است در دراز مدت شما را برای مشکلات سلامتی نیز آماده کند. رژیم غذایی با فیبر بالاتر با خطر کمتر بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ و همچنین مدیریت بهتر قند خون مرتبط است.

مواد مغذی مانند ویتامین C و پلی فنول های گیاهی نیز در رژیم غذایی گوشتخواران وجود ندارد. کمبود ویتامین C شما را در معرض خطر ابتلا به اسکوربوت قرار می دهد و مصرف بدون آنتی اکسیدان می تواند التهاب را افزایش دهد و سلامت کلی را در دراز مدت کاهش دهد.

سرشار از چربی اشباع و سدیم

گوشت گاو، بره و خوک چه اشتراکاتی دارند؟ این گوشت های معمولی همگی سرشار از چربی اشباع هستند. در حالی که تحقیقات هنوز ارتباط بین چربی های اشباع شده و بیماری قلبی را تائید نمیکند، سازمان های بهداشت عمومی همچنان توصیه می کنند مصرف خود را کم نگه دارید. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که بیش از 6 درصد کالری روزانه خود را از چربی اشباع مصرف نکنید (حدود 120 کالری در یک رژیم غذایی 2000 کالری در روز).

سدیم یکی دیگر از مواد مغذی نگران کننده در بسیاری از غذاهای حیوانی مانند گوشت های پخته شده (به فکر بیکن، سوسیس و گوشت اغذیه فروشی) است. مصرف بیش از حد سدیم از این نوع محصولات حیوانی می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد

محدود کننده اجتماعی

غذا افراد را دور هم جمع می کند - اما اگر غذا خوردن خود را به یک استخر کوچک غذا محدود کرده باشید، ممکن است معاشرت با دیگران در طول یک وعده غذایی برایتان دشوار باشد. پیروی از رژیم غذایی گوشتخوار احتمالاً گزینه های شما را برای صرف غذا در بیرون محدود می کند و باعث می شود که مجبور شوید تصمیمات سختی در مورد زمان انحراف از رژیم غذایی خود به نام حسن اجتماعی بگیرید.

می تواند به کبد و کلیه ها آسیب برساند

البته پروتئین یک ماده مغذی ضروری برای سلامتی مطلوب است. با این حال، کبد و کلیه ها محدودیتی برای پردازش آن دارند. با خوردن فقط گوشت، می توانید پروتئین زیادی دریافت کنید که بر این اندام ها مالیات وارد کند، و حتی ممکن است باعث آسیب شود.

آیا رژیم گوشتخوار برای شما یک انتخاب سالم است؟

یک رژیم گوشتخوار می تواند منجر به برخی شکاف های جدی (و افراط) در تغذیه شما شود. خوردن منحصراً محصولات حیوانی احتمالاً شما را از محدودیت های توصیه شده برای سدیم و چربی اشباع خارج می کند و همچنین باعث کمبود مواد مغذی غذاهای گیاهی مانند فیبر، ویتامین C و پلی فنول ها می شود. قطع کربوهیدرات‌ها همچنین ممکن است باعث ایجاد احساس تنبلی و مه‌آلودگی ذهنی شود زیرا کربوهیدرات‌ها منبع انرژی ترجیحی هم برای ورزش‌های با شدت متوسط و هم برای عملکرد مغز هستند.

و اگرچه یک جریان ثابت از گوشت، غذاهای دریایی، تخم مرغ و لبنیات گاه به گاه تضمینی برای مصرف پروتئین کافی است، ممکن است در واقع مقدار زیادی از این ماکرو را فراهم کند.

رژیم گوشتخوار روشی پایدار و مغذی برای غذا خوردن نیست و احتمالاً مضرات آن بیشتر از مزایای بالقوه است. این رژیم می تواند منجر به کمبود مواد مغذی جدی شود یا در نهایت خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ را افزایش دهد.

سخنی از جیم فیت

حذف کامل گروه های غذایی اصلی به ندرت برای کاهش وزن یا سلامتی ضروری است - و مانند یک قصاب متخصص، رژیم گوشتخوار کل غذاها را قطع می کند. اگر از طرفداران گوشت هستید یا به دنبال یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات هستید، رژیم‌های غذایی زیادی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها رویکرد معتدل‌تری را انتخاب کنید. شما انعطاف پذیری بیشتری خواهید داشت و ممکن است با انتخاب چیزی که محدودتر است، از رژیم غذایی خود لذت بیشتری ببرید.

به یاد داشته باشید، پیروی از یک رژیم غذایی بلند مدت یا کوتاه مدت ممکن است برای شما ضروری نباشد و بسیاری از رژیم های غذایی در خارج از کشور به سادگی کار نمی کنند، به خصوص طولانی مدت. در حالی که ما روندهای رژیم غذایی مد روز یا روش های کاهش وزن ناپایدار را تایید نمی کنیم، اما حقایق را ارائه می دهیم تا بتوانید تصمیم آگاهانه ای بگیرید که برای نیازهای تغذیه ای، طرح ژنتیکی، بودجه و اهداف شما بهترین کار را دارد.

اگر هدف شما کاهش وزن است، به یاد داشته باشید که کاهش وزن لزوماً به معنای سالم‌ترین خود بودن شما نیست و راه‌های زیادی برای دستیابی به سلامتی وجود دارد. ورزش، خواب و سایر عوامل سبک زندگی نیز نقش مهمی در سلامت کلی شما دارند. بهترین رژیم غذایی همیشه رژیمی است که متعادل و متناسب با سبک زندگی شما باشد.
 

  • جیم فیت
  • 1402/04/18

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال