join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
مردی بدنساز با رگ هایی بیرون زده

بدنسازان و علاقه مندان به تناسب اندام اغلب ماهیچه های بازو را با رگ های بزرگ به نمایش می گذارند، رگ های برجسته در دنیای تناسب اندام به عنوان وضعیتی به نام عروقی شناخته می شوند.

همراه با رگ های برجسته، پوست اطراف نازک به نظر می رسد که جذابیت بصری را افزایش می دهد. این تا حدی به دلیل سطوح پایین چربی زیر پوستی است که به نمایش بهتر رگ‌ها و ماهیچه‌ها کمک می‌کند.

با این حال، بازوهای رگدار نشانگر کامل تناسب اندام نیستند. آنها می توانند به طور طبیعی رخ دهند یا نتیجه الگوهای ناسالم باشند. بعلاوه، برخی از افراد اهل باشگاه و تناسب اندام هستند اما رگ های مشخصی ندارند. برخی دیگر به طور طبیعی عروقی هستند حتی اگر زمانی را در باشگاه سپری نکنند.

به خواندن ادامه دهید تا بیشتر بدانید که چه چیزی باعث برآمدگی رگ‌ها می‌شود و همچنین کارهایی که می‌توانید برای افزایش اندازه و دیده شدن آنها انجام دهید.

چه چیزی باعث می‌شود رگ‌های بازوهای ما بترکند؟

ممکن است بازوهای شما هم هنگام ورزش و هم در حالت عادی رگدار به نظر برسند. رگ های بیرون زده در عضلات شما می تواند نتیجه درصد کم چربی بدن و توده عضلانی بالا باشد. با این حال، تناسب اندام تنها شاخص نیست.

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا رگ های شما ممکن است بیشتر قابل توجه باشند. اگر می‌خواهید رگ‌های خود را برجسته‌تر کنید، مطمئن شوید که با احتیاط از آن استفاده کنید.

افزایش فشار خون

هنگامی که ورزش می کنید، فشار خون شما افزایش می یابد تا نیاز ماهیچه های شما به خون بیشتر را برآورده کند. این باعث می‌شود رگ‌های شما گشاد شوند و کاملا بیرون بزنند، به خصوص در حین فعالیت‌های با شدت بالا.

اگر فشار خون بالا کنترل نشده دارید، هنگام وزنه برداری یا ورزش احتیاط کنید.

سطح استرس بالا

بازوهای رگ‌دار ممکن است نشانه‌ای از این باشد که بدن شما به دلیل تناسب اندام یا کارهای روزمره تحت استرس است. افزایش سطح استرس به دلیل سطوح بالاتر هورمون استرس کورتیزول می تواند باعث ایجاد عروق خونی شود.

هورمون دیگری به نام آلدوسترون می تواند باعث احتباس آب و سدیم همراه با افزایش فشار خون شود. این می تواند منجر به تورم سیاهرگ شود.

ژنتیک و سن

برخی از افراد به طور طبیعی پوست نیمه شفافی دارند که رگ‌های آن‌ها را بیشتر نمایان می‌کند، به خصوص اگر ورزش کرده باشند. برخی دیگر به طور طبیعی رگهای بزرگتری دارند که اگر ورزش کنند، آشکارتر می شوند.

رگ‌ها ممکن است در افراد مسن‌تر بیشتر قابل مشاهده باشند، زیرا رگ‌های آن‌ها به دلیل ضعیف شدن دریچه‌ها همراه با پوست نازک‌تر با خاصیت ارتجاعی کمتری دارند.

چگونه رگ های دستمان بیرون بزند

اگر می خواهید به بازوهای رگدار برسید، چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید. شما باید با خیال راحت توده عضلانی ایجاد کنید، چربی بدن خود را از دست بدهید و خون خود را با تمرینات هوازی پمپاژ کنید.

۱- افزایش توده عضلانی

وزنه برداری با شدت بالا باعث بزرگ شدن عضلات شما می شود. به نوبه خود، باعث می شود رگ های شما به سمت سطح پوست حرکت کنند و بیشتر بیرون بیایند.

برای عضله سازی، تمرینات تقویتی را با تعداد تکرار زیاد، وزنه های سنگین و استراحت کوتاه بین ست ها انجام دهید. روی تمریناتی تمرکز کنید که عضلات دوسر بازو، سه سر و ساعد را تقویت می کند.

برای افزایش عروق، حرکات زیادی را انجام دهید که باید وزنه را روی سر یا بالای سر خود بلند کنید.

 

 

۲- چربی کلی بدن را کاهش دهید

اگر چربی کمتری در زیر پوست خود داشته باشید که ماهیچه های شما را می پوشاند، رگ های شما برجسته تر می شوند.

با افزایش کاردیو و کاهش کالری دریافتی خود برای کاهش وزن اضافی، چربی بدن را کاهش دهید. درصد کمتر چربی بدن به شما این امکان را می دهد که چربی زیر پوست را دقیقاً زیر پوست خود از دست بدهید و به رگ های شما اجازه می دهد بیشتر نمایان شوند.

۳- هوازی بزنید

گنجاندن مقدار زیادی تمرینات هوازی در برنامه تمرینی خود به شما کمک می کند تا قدرت داشته باشید، وزن اضافی خود را کاهش دهید و گردش خون را تقویت کنید. همه این موارد می تواند به دستیابی به بازوهای رگدار کمک کند.

علاوه بر تمرینات طولانی تر، در طول روز فعال بمانید، حتی اگر برای دوره های کوتاه مدت باشد. سعی کنید حداقل 5 تا 10 دقیقه در هر ساعت فعالیت داشته باشید، حتی اگر بقیه زمان را نشسته باشید.

۴- رژیم غذایی

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید که به شما امکان می دهد با حفظ کمبود کالری و خوردن مقدار زیادی غذاهای عضله ساز، وزن اضافی خود را کاهش دهید. این شامل:

گوشت هایی مانند بوقلمون، سینه مرغ، گوشت گاو بدون چربی و فیله گوشت خوک
محصولات لبنی مانند ماست یونانی، پنیر و شیر
لوبیا و حبوبات، مانند سویا، نخود و ادامام
هیدراتاسیون همچنین می تواند بر عروق تأثیر بگذارد، بنابراین همراه با نوشیدنی های سالم، آب فراوان بنوشید، مانند:

کامبوچا

دمنوش های گیاهی

آب نارگیل

۵- محدودیت جریان خون (BFRT)

برای انجام BFRT در حین وزنه‌برداری، از کاف‌ها یا نوارهای محدودکننده جریان خون استفاده کنید تا فشار بیشتری بر شریان‌ها وارد کنید و از خروج خون از اندام‌ها و بازگشت به قلب جلوگیری کنید.

BFRT عروق را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد از بارهای سبک تر استحکام بیشتری ایجاد کنید. این به شما امکان می دهد تکرارهای بیشتری را انجام دهید. ممکن است فقط لازم باشد از وزنه هایی استفاده کنید که 20 درصد وزن طبیعی شما هستند.

در صورت امکان، با یک مربی یا فردی دارای گواهی BFRT کار کنید، زیرا انجام نادرست آن می تواند باعث آسیب عصبی یا عروقی شود.

اگر مبتدی، مسن هستید یا هر گونه فشار خون یا نگرانی های قلبی عروقی دارید، از BFRT خودداری کنید.

آیا رگ‌هایی که بیرون می‌زنند می‌توانند نشانه بدی باشد

رگهای برجسته همیشه نشانه مثبت تناسب اندام نیستند. فشار خون بالا و استرس نیز می تواند باعث آن شود.

اگر تازه وارد تناسب اندام شده اید یا هر گونه آسیب یا شرایط پزشکی دارید که ورزش ممکن است بر آن تأثیر بگذارد، قبل از شروع تمرین با پزشک خود صحبت کنید.

همیشه در راستای اهداف تناسب اندام خود به شیوه ای ایمن و سالم تلاش کنید. به خاطر داشته باشید که رگهای بازوهای شما ممکن است درست در زمان تمرین بیشتر نمایان شوند. نتایج ممکن است برای همیشه دوام نیاورند.

همچنین ممکن است شما ورزشکار باشید و رگ های برآمده نداشته باشید. این هم طبیعی است. زمانی که نوبت به تناسب اندام و انتخاب های سبک زندگی می رسد، برای رسیدن به تعادل سالم تلاش کنید.
 

  • جیم فیت
  • 1402/04/19

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال