join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
زنی مو قرمز در حال نوشیدن قهوه داغ

وقتی هر روز قهوه می نوشید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

نوشیدن قهوه غلیظ اول صبح واقعا خون شما را به جریان می اندازد و شما را برای شروع روز بیدار می کند. برای بسیاری، این یک پیش نیاز است. چه یک یا چند فنجان در روز بنوشید، قهوه فراتر از تکان صبحگاهی فواید زیادی برای سلامتی دارد. به عنوان مثال، نوشیدن منظم قهوه با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری کبد و انواع خاصی از سرطان مرتبط است.

در یک فنجان قهوه چیست؟

بسیاری از فواید قهوه برای سلامتی به مواد مغذی گیاهی موجود در آن خلاصه می شود. قهوه یک نوشیدنی گیاهی است و مانند سایر غذاهای گیاهی حاوی فیتوکمیکال و پلی فنل است. در واقع قهوه نسبت به چای پلی فنول ها و مواد شیمیایی گیاهی بیشتری دارد.

یک فنجان قهوه همچنین حاوی حدود 80 تا 100 میلی گرم کافئین است. برای درک این موضوع، یک قوطی نوشابه  کوچک حاوی تنها 35 گرم کافئین است و یک نوشیدنی انرژی زا معمولی بین 160 تا 300 گرم کافئین دارد. این بدان معناست که چهار یا پنج فنجان قهوه مطابق با توصیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است که نباید بیش از 400 میلی گرم قهوه در روز مصرف کنید.

فواید نوشیدن روزانه قهوه

سارا ریهم، RD، LD/N، CSOWM، متخصص تغذیه در اورلاندو می‌گوید: اگر در حال حاضر روزانه یک فنجان قهوه مصرف می‌کنید، مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن یک فنجان در روز می‌تواند با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مرتبط باشد. سلامتی.

Reihm می گوید: قهوه منبع ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، منیزیم و پلی فنول ها است. "پلی فنول ها ترکیبات زیست فعال در گیاهان هستند که دارای فواید سلامتی شناخته شده ای هستند. به ویژه قهوه حاوی اسید کلروژنیک، اسید کوئینیک و دی ترپن هایی مانند کافستول و کاهوئول است. این ترکیبات دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی هستند."

Reihm اضافه می کند که برخی از مطالعات همچنین مصرف منظم قهوه را با کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی، حملات قلبی و دیابت مرتبط دانسته اند. تحقیقات بیشتری برای حمایت از برخی از این ادعاهای مزایای سلامتی دیگر برای قهوه مورد نیاز است، اما این تحقیقات در زمینه پیشگیری از بیماری ها امیدوارکننده است.» در اینجا برخی از مزایای اضافی نوشیدن قهوه آورده شده است.

خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد

مطالعات نشان می دهد که نوشیدن سه تا چهار فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 25 درصد کاهش می دهد. توجه داشته باشید که این نتیجه از مطالعه ای حاصل شده است که در آن افرادی که سه تا چهار فنجان در روز می نوشند با کسانی که قهوه نمی نوشند یا کمتر از 2 فنجان در روز مصرف می کنند، مقایسه شده است. معلوم شد که هم قهوه کافئین دار و هم بدون کافئین این مزیت را دارند

در حالی که هیچ مقدار قهوه ای وجود ندارد که بتواند یک رژیم غذایی متعادل را تغییر دهد، دانشمندان خاطرنشان کرده اند که مصرف منظم قهوه (کافئین دار و بدون کافئین) تاثیر مثبتی بر گلوکز و پاسخ انسولین دارد که به احتمال زیاد به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در قهوه است.

قهوه غنی ترین منبع اسید کلروژنیک است، یک ترکیب فنلی که در مطالعات حیوانی و مطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده است که اثرات کاهش گلوکز دارد. تحقیقات بیشتری برای تعیین تأثیر آن بر انسان مورد نیاز است.

سطوح انرژی را افزایش می دهد

نوشیدن قهوه در تلاش برای احساس انرژی بیشتر - و دلیل خوبی هم دارد. کافئین موجود در قهوه اثرات ضد خستگی دارد. کافئین با تضاد با هر چهار گیرنده آدنوزین در مغز کار می کند و باعث بیداری می شود.

بررسی کافئین نشان داد که 250 میلی گرم در روز در زنانی که به طور منظم قهوه می نوشند، هوشیاری را بهبود می بخشد و خستگی را کاهش می دهد. با این حال، به دلیل اندازه بدن بزرگتر مردان، ممکن است به دوز بالاتری نیاز داشته باشند. در هر صورت، نوشیدن قهوه کافئین دار هر روز می تواند به طور آشکارا به بهبود سطح انرژی و کاهش خستگی کمک کند.

در برابر بیماری های قلبی عروقی شما را محافظت می کند

ممکن است مواد شیمیایی گیاهی از جمله اسیدهای کلروژنیک، ترکیبات فنولیک و عناصر کمیاب تا حدودی مسئول این اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد ترومبوز باشند. آنها همچنین می توانند مسئول بهبود فشار خون و قند خون و کاهش تجمع پلاکتی (لخته شدن خون) باشند.

از سوی دیگر، اگر فشار خون کنترل نشده ای دارید، باید از مصرف دوزهای زیاد کافئین خودداری کنید و با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد بهترین راه برای مدیریت وضعیت خود صحبت کنید.

عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد

اثرات کافئین بر عملکرد ورزشی به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. موضع انجمن بین‌المللی تغذیه ورزشی در مورد کافئین و عملکرد ورزشی بیان می‌کند که نشان داده شده است که مکمل کافئین تعدادی از جنبه‌های عملکرد ورزشی از جمله استقامت عضلانی، قدرت، دوی سرعت، پرش، و عملکرد پرتابی و همچنین تعدادی از ورزش‌های هوازی را افزایش می‌دهد.

این احتمالاً به دلیل توانایی کافئین برای تحریک سیستم عصبی مرکزی (CNS)، افزایش در دسترس بودن انرژی و بهبود انقباض عضلانی از طریق تحرک یون کلسیم است. بخشی از اثرات کافئین بر CNS این است که درک درد را کاهش می دهد و به شما امکان می دهد سخت تر و طولانی تر کار کنید.

یک مطالعه می خواست دریابد که آیا نوشیدن قهوه به عنوان وسیله ای برای تکمیل کافئین قبل از ورزش به عنوان یک کمک انرژی زا موثر است یا خیر. محققان به این نتیجه رسیدند که قهوه کافئین‌دار همان اثرات انرژی‌زای کافئین را دارد. با این حال، تعیین دوز دشوارتر است زیرا محتوای کافئین قهوه‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد.

این بدان معناست که برای یک فرد معمولی، نوشیدن قهوه قبل از تمرین ممکن است جلسه تمرین شما را بهبود بخشد. اما اگر ورزشکار حرفه ای هستید ممکن است به دوز دقیق تری یا مکمل کافئین نیاز داشته باشید.

ریسک ها و ملاحظات مصرف قهوه

به طور کلی نوشیدن سه تا پنج فنجان قهوه در روز برای بزرگسالان بی خطر است. با این حال، افرادی که باردار هستند یا در تلاش برای باردار شدن هستند، نباید بیش از 300 میلی گرم کافئین در روز مصرف کنند زیرا کافئین از جفت عبور می کند و می تواند برای جنین خطرآفرین باشد.

اگر فشار خون کنترل نشده، سابقه بیماری قلبی یا بیماری دیگری دارید، باید قبل از نوشیدن قهوه کافئین دار با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. افزایش مصرف کافئین می تواند احساسات اضطرابی را تشدید کند و در برخی افراد باعث بی خوابی شود.

آیا نوشیدن هر روز قهوه اشکالی ندارد؟

نوشیدن روزانه قهوه بی خطر تلقی می شود و تعدادی از خواص محافظت کننده از قلب را ارائه می دهد. سایر فواید سلامتی عبارتند از افزایش تمرین و عملکرد بدنی و بهبود شناخت، هوشیاری و خلق و خوی.

این خبر خوبی برای عاشقان قهوه است. نوشیدن سه تا پنج فنجان قهوه در روز برای بهره‌مندی از فواید آن بیش از اندازه کافی است و به طور کلی برای اکثر افراد سالم بی‌خطر تلقی می‌شود.

نکاتی برای نوشیدن هر روز قهوه

  • از نوشیدن قهوه کافئین دار در اواخر بعد از ظهر یا عصر خودداری کنید. کافئین پنج ساعت ماندگاری دارد و اگر قبل از خواب بنوشید شما را بیدار نگه می دارد.
  • مقداری دارچین به قهوه خود اضافه کنید. دارچین ممکن است به کنترل قند خون کمک کند و اثرات مطلوبی بر کلسترول داشته باشد.
  • اگر دوست دارید به قهوه خود شکر اضافه کنید، مقداری را که اضافه می کنید به یک قاشق چایخوری یا کمتر در هر وعده محدود کنید.
  • پودر کاکائو را به قهوه خود اضافه کنید. پلی فنول های موجود در کاکائو با بهبود سطح کلسترول و قند خون، عوامل خطرزای قلبی عروقی را کاهش می دهد.
  • دانه های قهوه خود را در خانه آسیاب کنید. دانه های قهوه با گذشت زمان تجزیه می شوند، به خصوص اگر محتویات داخلی آن در معرض دید قرار گرفته باشد. خرید دانه کامل قهوه و آسیاب کردن آنها زمانی که آماده استفاده از آنها هستید، دم نوش تازه تری را ارائه می دهد.
  • جیم فیت
  • 1402/07/20

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال