join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
خوکی که پشت میزی نشسته با لیوان آبجو

چرا نباید گوشت خوک بخوریم ؟

گوشت خوک یکی از پرمصرف ترین گوشت ها در جهان است، به ویژه در مناطقی مانند آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و جنوب صحرای آفریقا. در دنیای دینی، گوشت خوک یکی از گوشت هایی است که در کتاب های مقدس ممنوع شده است. زیرا خوک نجس بود. صرف نظر از هشدار کتاب های مقدس، دلایل متعددی وجود دارد که چرا توصیه می شود از گوشت خوک اجتناب کنید. خوک حیوانی بسیار کثیف است که مواد آلوده زیادی را می خورد که آن را برای مصرف انسان نامناسب می کند. بسیاری از مردم گوشت خوک را دوست دارند. با این حال، اگر آنها با رژیم غذایی خوک آشنا شوند، چندان اشتها آور نخواهد بود. خوک یک لاشخور است که به اشکال مختلف به عنوان حذف کننده زباله در نظر گرفته می شود. بنابراین، گوشت خوک برای مصرف انسان ناسالم است.

بررسی مصرف گوشت خوک از دید علمی و اخلاقی

چرا قبل از خوردن گوشت خوک باید دو بار فکر کنید؟

اشباع با سموم

همانطور که قبلا ذکر شد، خوک مواد سمی زیادی مصرف می کند که گوشت آن را برای مصرف انسان نامناسب می کند. برخلاف سایر حیوانات، دستگاه گوارش خوک سموم مصرفی خوک را از بین نمی برد. خوک ها غدد عرق کمی دارند. این یکی دیگر از دلایل تجمع سموم در بدن است.

بسیاری از حیوانات از طریق تعریق سموم را ترشح می کنند. با این حال، از آنجایی که خوک ها به ندرت عرق می کنند، سموم در بدن جمع می شوند. این یک دلیل است که از گوشت خوک اجتناب کنیم زیرا حاوی سطوح بالایی از مواد شیمیایی خطرناک است که می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. به عنوان مثال، حاوی مقادیر زیادی آنتی بیوتیک است که برای درمان بیماری ها تجویز می شود.

خطر عفونت

انسان ها و حیوانات در بسیاری از بیماری ها مشترک هستند. آنفولانزای خوکی یکی از بیماری هایی است که هم انسان و هم خوک ها را درگیر می کند. شایع ترین راه انتقال ویروس آنفولانزا تماس فیزیکی با خوک ها یا افراد آلوده است.

این ویروس از طریق مصرف محصولات گوشت خوک ساخته شده از خوک های آلوده قابل انتقال نیست. با این حال، تماس با خوک ها یا افراد آلوده به ویروس می تواند باعث عفونت شود.

خوک ها حاوی ویروس های زیادی هستند که می توانند باعث عفونت های جدی شوند. به عنوان مثال، آنها حاملان اولیه کرم های نواری، ویروس نیپا، تانیا سولانوم، ویروس منانگل و ویروس هپاتیت E هستند.

تریکینلوزیس عفونتی است که از مصرف گوشت نیم پز ایجاد می شود. عوارض مرتبط با عفونت تریکینوزیس شامل التهاب ریه ها، عضله قلب و سیستم عصبی مرکزی است. موثرترین راه برای جلوگیری از عفونت ویروسی پرهیز از مصرف گوشت خوک است.

عادات بد غذایی

خوک ها به خوردن مدفوع خود و همچنین مدفوع حیوانات دیگر معروف هستند. این بدان معنی است که آنها سمومی را مصرف می کنند که قرار است دفع شوند. علاوه بر این، خوک ها به طور طبیعی از لاشه ها و ضایعات مرده تغذیه می کنند که می تواند حاوی حشره، انگل، میکروب و باکتری های ناقل بیماری باشد.

سیستم گوارشی ساده خوک 

سیستم گوارش خوک ها به اندازه کافی پیچیده نیست که بتواند تمام سموم مصرفی خود را دفع کند. در نتیجه بسیاری از سموم در بدن آنها باقی می ماند و به عنوان بافت چربی ذخیره می شود. این بدان معنی است که وقتی انسان گوشت خوک مصرف می کند، ممکن است این سموم را نیز مصرف کند.

نگرانی های اخلاقی

بسیاری به دلایل اخلاقی مصرف گوشت خوک را کاهش داده یا حذف می کنند. خوک ها حیوانات باهوشی با پیوندهای اجتماعی پیچیده هستند و برخی معتقدند بزرگ کردن و کشتن آنها برای غذا اشتباه است.

فکر می کنید می توانید در پلی استیشن خود از یک خوک پیشی بگیرید؟ ممکن است تعجب کنید. بر اساس تحقیقات، خوک‌ها بسیار باهوش‌تر از سگ‌ها هستند و حتی در بازی‌های ویدیویی بهتر از برخی دوستان نوب ما عمل می‌کنند. در واقع خوک ها حیوانات بسیار باهوشی هستند که شبکه های اجتماعی پیچیده ای را تشکیل می دهند و خاطرات عالی دارند. خوردن خوک مانند خوردن سگ شماست! همانطور که کامرون دیاز بازیگر پس از شنیدن این موضوع که خوک ها توانایی ذهنی یک انسان 3 ساله را دارند گفت: "خوردن بیکن مانند خوردن خواهرزاده ام است!"

رفتار غیر انسانی با خوک ها

مردی با لباس سفید ایستاده در کشتار گاه خوک ها

یکی از دلایل اصلی پرهیز از گوشت خوک، رفتار غیر انسانی با خوک ها در طول پرورش است.

من یک مستند در مورد پرورش خوک صنعتی تماشا کردم و ناراحت کننده بود. پس از باروری، حیوانات در جعبه های کوچکی که تنها 60 سانتی متر عرض دارند و به قدری کوچک هستند که نمی توانند بچرخند یا هیچ فعالیت بدنی انجام دهند، محدود می شوند.

این رفتار وحشتناک حقوق حیوانات را نقض می کند که شامل تغذیه به موقع و کافی، محیط زندگی مناسب و محافظت در برابر هر نوع ظلم و ستم است.

من از خوردن گوشت خوک خودداری می‌کنم زیرا فکر می‌کنم این کار باعث ترویج یک تجارت بی‌رحمانه و فاسد می‌شود که با حیوانات بدرفتاری می‌کند و محصولی را می‌فروشد که خطر ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.

خوک ها نیز در طول کشتار مورد رفتار ظالمانه قرار می گیرند. وزارت کشاورزی ایالات متحده موارد بسیاری از کشتار ناخوشایند خوک ها را گزارش کرده است. برخی از خوک‌ها مات و مبهوت می‌شوند و به حال خود رها می‌شوند تا بمیرند. در موارد دیگر، خوک‌ها را روی زمین می‌کوبند و به آرامی رها می‌کنند تا بمیرند.

کشاورزی کارخانه ای

من احساس می کنم که پرورش خوک در مقیاس بزرگ غیراخلاقی و نامناسب است.

بازدید از یکی از بزرگترین مزارع کارخانه ای در ایالات متحده وسعت مشکل را آشکار کرد. مزارع کارخانه به دلیل قرار دادن خوک ها در معرض محیط های زندگی ضعیف مورد انتقاد قرار گرفته اند. در این بازدید اکثر خوک هایی که گوشت خوک تولید می کنند در مزارع کارخانه پرورش می یابند که در آنجا داروهایی برای جلوگیری از بیماری ها و تسریع رشد به آنها تزریق می شود. علاوه بر این، آنها در انبارهای شلوغی محبوس هستند که هوای تازه ندارند و تحرک آنها را محدود می کند .

خوک ها به دلیل افزایش وزن زیاد فلج می شوند. شرایط ناسالم زندگی که خوک ها در آن زندگی می کردند دلایل خوبی برای اجتناب از مصرف گوشت خوک بود.

جایگزین های سالم تر

جایگزین های سالم تر برای گوشت خوک شامل گوشت گاو، مرغ، گاومیش کوهان دار، بره و ماهی صید شده است. این جایگزین ها حاوی سموم کمتری هستند و منابع عالی پروتئین و سایر مواد مغذی هستند. جایگزین های گیاهی برای گوشت خوک شامل لوبیا، پروتئین سویا، توفو، بیکن بادمجان و بیکن قارچ است.

نتیجه

دلایل اجتناب از گوشت خوک عبارتند از: خطر بالای عفونت، رفتار غیرانسانی خوک ها، خطرات کشاورزی کارخانه ای، وجود جایگزین های سالم تر و سطوح بالای سموم در گوشت. خوردن گوشت خوک یک راه آسان برای ابتلا به عفونت است که می تواند مشکلات سلامتی جدی داشته باشد. در بسیاری از مزارع که گوشت خوک تولید می‌شود، خوک‌ها مورد رفتار بی‌رحمانه‌ای مانند محیط‌های زندگی نامناسب، تجویز دارو برای تسریع رشد و حمل و نقل و کشتار نامطلوب قرار می‌گیرند. مصرف گوشت خوک یکی از راه های حمایت از تجارت فاسد و ظالمانه است که حقوق حیوانات را رعایت نمی کند.

  • جیم فیت
  • 1402/09/05

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال