join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
برش گوشت الاغ روی یک میز

آیا گوشت الاغ فوایدی برای سلامتی دارد؟

خرها در طول تاریخ بشر، به ویژه در آفریقا، آسیا و قاره آمریکا نقش مهمی ایفا کرده اند. آنها در حمل و نقل محموله و کمک به تولیدات کشاورزی نقش اساسی داشته اند. اگرچه الاغ ها به عنوان حیوانات کار پرورش داده می شدند، اما امروزه تنها به عنوان کمک کننده در تولید دام شناخته نمی شوند. در عوض، الاغ ها به خاطر گوشت مغذی و شیری که تولید می کنند به رسمیت شناخته می شوند.

 در حالی که الاغ در بسیاری از مناطق برای گوشت خود فروخته نمی شود، این گوشت غذای محبوب در آمریکای جنوبی و چین است. استفاده از الاغ برای تولید گوشت، شیر و چرم در دو دهه اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در اینجا برخی از رایج ترین فواید سلامتی مرتبط با گوشت خر آورده شده است.

چرا تغذیه کافی برای سلامتی شما مهم است؟

دریافت روزانه مقدار کافی مواد مغذی در رژیم غذایی برای سلامتی شما بسیار مهم است. تغذیه یکی از عوامل کلیدی است که می تواند به طور مثبت یا منفی بر سلامت شما تأثیر بگذارد. انواع غذاها برای رشد و تکامل کامل، به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی مورد نیاز است. هم سبزیجات و هم میوه ها حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت بدن و سیستم ایمنی هستند. گوشت همچنین منبع مهمی از مواد مغذی است و گوشت قرمز حاوی ویتامین‌های مهمی مانند B12، آهن، تیامین و روی است.

از آنجایی که گوشت می تواند به عنوان منبع حیاتی پروتئین و حاوی مواد معدنی و ویتامین های ضروری باشد، کشف نوع گوشت مناسب برای افزودن به رژیم غذایی می تواند بسیار مفید باشد. ترکیب تغذیه‌ای گوشت خر و پیامدهای سلامتی آن نشان می‌دهد که باید گوشت الاغ را به عنوان یک منبع زنده پروتئین و جزء مهم بالقوه یک رژیم غذایی متعادل و سالم بدانیم. در حالی که به طور معمول مانند گاومیش، گاو و شتر به عنوان گوشت در نظر گرفته نمی شود، غنای غذایی گوشت الاغ آن را جایگزینی عالی برای گوشت قرمز می کند.

چالش های مرتبط با تولید گوشت الاغ

کشاورزانی که امیدوارند خرها را برای شیر و گوشت خود پرورش دهند، علیرغم وجود گوشت خر باید توسعه اقتصادی بسیاری از کشورها را تحریک کند. شایع ترین دلیل این است که گوشت الاغ شهرت بدی به دست آورده است.

در مناطق خشک و نیمه خشک، گوشت الاغ منبع ضروری پروتئین محسوب می شود. این حیوانات که به طور سنتی به عنوان حیوانات کار در نظر گرفته می شوند، معمولا در سنین بالا قصابی می شوند. خرهایی که در سنین پیری ذبح شده و برای گوشت فروخته می شوند، اغلب گوشتی تولید می کنند که تجزیه و هضم آن دشوار است.

با وجود این، گوشت الاغ به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد، محبوبیت جهانی پیدا کرده است، به ویژه در شمال چین.

خوردن گوشت الاغ از دید اسلام کراهت دارد

در روایات، به کراهت گوشت الاغ تأکید شده و حکمت‌هایی نیز در هر یک از آنها ذکر شده است. اما کراهت گوشت الاغ به معنای حرام بودن آن نیست. دلیل اصلی این کراهت، وجود قند در گوشت الاغ است که باعث می‌شود نسبت به میکروب‌ها حساسیت زیادی پیدا کند و به سرعت در معرض مخاطرات قرار گیرد.

چگونه گوشت الاغ برای مصرف کنندگان محبوب شد؟

در روزگار مدرن، مصرف‌کنندگان بیشتری به گزینه‌های بهداشتی روی می‌آورند و به دنبال منابع پروتئینی کم چرب تر هستند که دارای همان استاندارد بالای کیفیت و حداقل محتوای چربی هستند. در حالی که سبزیجات با پروتئین بالا انتخاب خوبی در اینجا هستند، بسیاری از مردم هنوز گوشت را ترجیح می دهند. در مقایسه با سایر انواع گوشت که ممکن است برای مصرف انسان مناسب تلقی شوند، مانند گوسفند یا گاو، مطالعات قبلی نشان داده است که گوشت الاغ حاوی درصد بالاتری از پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری است. علاوه بر این، محتوای چربی، کلسترول و کالری کمتری دارد. گوشت خر بسیار لطیف تر از گوشت گاو، حاوی همان سطوح پروتئین است و سرشار از آهن، کلسیم و فسفر است.

در مقایسه با سایر اشکال گوشت قرمز، محتوای مواد معدنی موجود در گوشت الاغ و اسب دارای ارزش غذایی قابل توجهی است. گوشت الاغ به عنوان یک گوشت رژیمی که با محتوای کم چرب و کلسترول مشخص می شود، می تواند جایگزین عالی برای گزینه های گوشت قرمز در نظر گرفته شود که اغلب دارای مشخصات اسید چرب بالایی هستند. گوشت الاغ به مصرف‌کنندگان امروزی که از سلامتی آگاه هستند، گوشت کم‌چرب‌تری با پروتئین بیشتر ارائه می‌کند و در عین حال همان طعم لذیذ، آب‌دار بودن و کیفیت ثابت را حفظ می‌کند.

گزینه هایی برای پخت و پز و مصرف گوشت الاغ

با ادامه رشد اقتصادی و اجتماعی کشورها، تقاضای غذا در سراسر جهان همچنان در حال تکامل است. ثابت شده است که گوشت الاغ کم چرب تر و لطیف تر از سایر محصولات گوشتی معمولی است. همچنین دارای ترکیب اسیدهای چرب اشباع کمتر و محتوای اسیدهای چرب چند غیراشباع بالاتر است. ویژگی های تغذیه ای گوشت الاغ، آن را به گزینه ای عالی برای دوستداران گوشت سالم تبدیل کرده است. اگر در ایران زندگی می کنید، یافتن یک سوپرمارکت یا رستورانی که گوشت الاغ می فروشد ممکن است کار دشواری باشد و ممکن است برایتان جای سوال باشد که گوشت الاغ اغلب در کجا مصرف می شود؟

گوشت خر که قدمت آن به سلسله مینگ در اوایل قرن پانزدهم بازمی‌گردد، یک گزینه محبوب در چین بوده و به عنوان جایگزین ارزان‌تر و کم‌چرب‌تری برای گوشت اسب شناخته می شد. در جنوب فرانسه گوشت الاغ نیز به طور مرتب مصرف می شود. سوسیس الاغ و خوک یک گزینه محبوب در میان مردم محلی بود تا اینکه کشتار الاغ محدود شد.

اگر در یافتن گوشت الاغ در منطقه خود مشکل دارید، اما همچنان می خواهید که آن را امتحان کنید، سفارش مستقیم از یک تامین کننده را در نظر بگیرید. از آنجایی که گوشت الاغ کم چرب است، میانگین ماندگاری آن حدود 12 ماه است.

این گزینه ها را برای درست کردن غذاهای خوشمزه با گوشت الاغ در نظر بگیرید:

سالامی الاغ

گوشت الاغ در مقایسه با گوشت خوک یا گاو، حاوی پروتئین بالاتر و چربی کمتری است. سالامی الاغ پخته شده، خشک شده، تخمیر شده و با محصولات سنتی گوشت گاو و خوک فروخته می شود. دفعه بعد که از یک رستوران به سبک ایتالیایی یا سیسیلی دیدن کردید، سالامی گوشت الاغ را سفارش دهید و از میان وعده لذیذ خود لذت ببرید.

برگر یا ساندویچ الاغ

در میان مردم محلی در شمال چین محبوبیت دارد، ساندویچ خر یا همبرگر را می توان گرم یا سرد سرو کرد. این غذا یک غذای رایج خیابانی است که می توان آن را خرد کرد و با ادویه هایی مانند فلفل دلمه ای یا گشنیز چاشنی کرد.

سوپ یا خورش الاغ

بیشتر به عنوان یک غذای خر ایتالیایی شناخته می شود، خورش یا سوپ خر، گزینه ای عالی برای زمانی است که هوا تاریک یا برفی است. می توانید این غذا را با تکه ها یا گوشت الاغ درست کنید و آن را با برنج سفید بخارپز شده سرو کنید.

  • جیم فیت
  • 1403/01/05

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال