join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
مردی بر روی زمین برفی در حال انجام حرکات کششی

چربی سوزی و کاهش وزن در هوای سرد آسان تر است ؟

تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش در هوای سرد ممکن است کالری بیشتری بسوزاند زیرا بدن شما برای گرم نگه داشتن انرژی صرف می‌کند 

  • تحقیقات نشان می دهد که ممکن است در هوای سرد بیشتر از یک روز گرم کالری بسوزانید. 
  • با این حال، به گفته یک دانشمند ورزش، ممکن است یک استراتژی موثر برای سوزاندن چربی نباشد.
  • سرما می تواند باعث تغییر در هورمون هایی شود که اشتها را کنترل می کنند و باعث می شود بعد از آن بیشتر غذا بخورید.

تحقیقات نشان می دهد که اگر تا به حال در یک دویدن صبحگاهی سرد به لرزه افتاده اید یا  پیاده روی برفی انجام داده اید، ممکن است مقداری کالری اضافی نسبت به روزهای گرم سوزانده باشید.

اما این بدان معنا نیست که ورزش در هوای سرد یک استراتژی موثر برای کاهش چربی است. به گفته دکتر الکساندر کخ، استاد علم ورزش در دانشگاه لنوآر راین، سرما می تواند اکسیداسیون چربی را کند بکند و باعث شود کمتر از تمرینات گرمتر بسوزانید. او گفت که سرما همچنین می‌تواند هورمون‌هایی را تحریک کند که اشتها را افزایش می‌دهند، که ممکن است منجر به برگشت این کالری‌ها شود.

نتیجه نهایی این است که مطمئناً می‌توانید از دویدن در هوای سرد و ورزش‌های زمستانی به عنوان بخشی از یک روال تناسب اندام لذت ببرید، اما بی اغراق یک تمرین زمستانی لزوما به شما در سوزاندن چربی یا کاهش وزن کمک نمی‌کند.

ورزش در هوای سرد ممکن است کالری بیشتری بسوزاند، اما منجر به کاهش چربی نمی شود

شواهد حاکی از آن است که هوای سرد می تواند قدرت کالری سوزی ورزش را افزایش دهد، زیرا صرفاً برای گرم نگه داشتن بدن، علاوه بر نیرو بخشیدن به خود ورزش، انرژی مصرف می کند. یک مثال لرزیدن است، که روش بدن شما برای استفاده از حرکت برای تولید گرما در شرایطی است که با محیط سرد سازگار می شود.

مطالعه ای بر روی کوهنوردان در وایومینگ نشان داد کسانی که در دمای بین -9 تا -5 درجه سانتیگراد پیاده روی می کردند، حدود 30 درصد کالری بیشتری نسبت به کسانی که در شرایطی که هوا گرم تر از 10 درجه بود ورزش می کردند، سوزاندند.

با این حال، سوزاندن کالری اضافی ممکن است دوام نیاورد، زیرا ورزش به خودی خود گرمای زیادی ایجاد می کند، به خصوص اگر در محیط بسته باشید، به این معنی که نیازی به لرزیدن یا تلاش بیشتر برای گرم نگه داشتن نخواهید داشت.

مصرف انرژی بیشتر در سرما نیز یک معاوضه وجود دارد: برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است چربی کمتری بسوزانید.

یک مطالعه کوچک نشان داد که مردانی که در دمای بین 10 تا 21 درجه سانتیگراد دوچرخه سواری می کنند، چربی بیشتری نسبت به زمانی که همان تمرین را در دمای -‌20 درجه سانتیگراد انجام می دهند، می سوزانند.

کخ گفت: "این احتمالاً به دلیل انقباض عروق است که برای حفظ گرما رخ می دهد و سرعت جذب اسیدهای چرب را در عضلات تمرین کاهش می دهد."

به عبارت دیگر، هوای سردتر باعث انقباض یا کوچکتر شدن رگ‌های خونی می‌شود، که این امر باعث می‌شود که بدن به طور موثر چربی‌ها را بشکند و اسیدهای چرب حاصل را برای دریافت انرژی به عضلات منتقل کند.

احتمالاً بعد از دویدن در زمستان بیشتر از هوای گرم گرسنه خواهید بود

کوچ گفت: در حالی که ورزش در سرما ممکن است چند کالری بیشتر مصرف کند، ممکن است به کمبود کالری کمکی نکند، زیرا احتمالاً برای جبران آن بیشتر غذا می خورید.

یک مطالعه مروری در سال 2017 نشان داد که به نظر می رسد ورزش در هوای زیر 0 درجه سانتیگراد باعث تغییر در هورمون هایی می شود که اشتها را کنترل می کنند. در نتیجه، شرکت‌کنندگان در مطالعه بین ۴۴ تا ۸۴ درصد کالری بیشتری بعد از ورزش در محیط‌های سرد نسبت به همسالان خود که در هوای گرم ورزش می‌کردند یا به سادگی استراحت می‌کردند، دریافت کردند.

تمرینات سرد نیاز به گرم کردن طولانی تری دارند تا از آسیب یا تحریک ریه جلوگیری شود

کوچ گفت: ورزش در سرما هنوز می تواند کاملاً سالم باشد، اما اگر آن را انتخاب می کنید، گرم کردن مناسب برای کاهش خطر آسیب بسیار مهم است.

او گفت: "گرم کردن برای ورزش به معنای واقعی کلمه دمای بدن را افزایش می دهد که تحرک اطراف مفاصل را افزایش می دهد و توانایی ماهیچه ها برای استخراج اکسیژن از خون را افزایش می دهد."

همچنین به شما کمک می کند در طول تمرین راحت تر نفس بکشید، زیرا استنشاق ناگهانی هوای سرد و خشک می تواند ریه ها را تحریک کند.

  • جیم فیت
  • 1402/06/14

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال