join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
ماست

افسانه های فراوان و حقایق نادر ماست

آیا ماسک های صورت ماست کار می کنند؟ آیا ماست می تواند به درمان خماری کمک کند؟ خیلی ها فکر می کنند ماست درمان همه چیز است. برای حقیقت به سراغ کارشناسان رفتم.

من با این باور بزرگ شدم که ماست دارای توانایی های بی حد و حصر و جادویی است. مادرم به من گفت که می تواند آکنه را از بین ببرد یا به یک دوره اسهال کمک کند. این می تواند زرادخانه تخلیه شده باکتری های خوب را در معده شما پس از یک دوره آنتی بیوتیک بازگرداند. من شک داشتم که برخی از این گزاره ها درست باشد.

بنابراین من در رسانه های اجتماعی با دیگران تماس گرفتم تا ببینم آیا والدین دیگران به آنها خطوط مشابهی در مورد ماست داده اند یا خیر. همانطور که به نظر می رسد، تعداد شگفت انگیزی از افسانه ها با محوریت ماست (و به طور کلی تر لبنیات) در اطراف شناور هستند. با کمک متخصصان و کمی کند و کاو عمیق، هر یک از این افسانه های ماست را مرور کردم تا بفهمم کدام یک بر اساس حقیقت است و کدام یک فقط افسانه است. حالا به نظر شما واقعیه یا کیکه؟ بریم با هم ببینیم

خوردن ماست به هضم غذا کمک می کند؟

واقعی بود. این یکی نسبتاً ساده است. دکتر رینا سنقوی، متخصص گوارش کودکان توضیح می‌دهد: «باکتری‌های خوب موجود در ماست با ایجاد اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه که به هضم طبیعی کمک می‌کند، بر تحرک خوب و حفظ سلامت روده تأثیر می‌گذارند.»

ماست می تواند به پاکسازی پوست شما کمک کند؟

واقعی بود. ماریوس موراریو، فرمول‌دهنده مراقبت از پوست و یکی از بنیان‌گذاران Tracie Martyn Beauty، می‌گوید: «مطالعات اولیه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد ماست در صورت استفاده موضعی می‌تواند برای آبرسانی پوست مفید باشد و تسکین‌دهنده باشد». ماست دارای ویتامین هایی است که می تواند مرطوب کننده و صاف کننده باشد و اسید لاکتیک موجود در آن می تواند لایه برداری و روشن کننده پوست باشد. ماسک های صورت ماست یک راه حل هستند. با این حال، هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا خوردن ماست فوایدی برای پوست دارد یا خیر، نمی‌داند.

همه ماست ها دارای باکتری های زنده و فعال هستند؟

کیک بود. در حالی که همه ماست‌ها با استفاده از باکتری های زنده و فعال ساخته می‌شوند که به شروع تخمیر کمک می‌کنند، انجمن ملی ماست در سایت خود می‌گوید که فرآیندهای برخی از شرکت‌ها شامل گرم کردن ماست برای افزایش ماندگاری آن است که باعث از بین رفتن باکتری ها و کاهش طعم آن می‌شود. باکتری های زنده و فعال همان چیزی است که به ماست ویژگی‌های سلامتی مربوط به روده را می‌دهد، بنابراین اگر این همان چیزی است که به دنبال آن هستید، حتماً فهرست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید.

قبل از خواب ماست نخورید وگرنه سرما می خورید؟

کیک بود. دکتر Sangeeta Elhence، یک متخصص اطفال می گوید که او مقدار زیادی محصولات لبنی را درست قبل از خواب برای بچه ها توصیه نمی کند، زیرا این اغلب باعث سرفه و رفلاکس می شود. اما او می افزاید: «یک فنجان کوچک ماست قبل از خواب می تواند به دلیل تریپتوفان موجود در محصولات شیر به خواب کمک کند.»

اگر ماست یا لبنیات دیگر را همراه با ماهی بخورید، روی پوستتان لکه هایی ایجاد می شود؟

ماست و ماهی

کیک بود. آیورودا، سیستم پزشکی باستانی هند(با بیش از 3000 سال قدمت)، حکم می کند که خوردن ماهی و ماست می تواند منجر به مشکلات زیادی از جمله آکنه یا سوء هاضمه شود. اما تروپتی پوروهیت، یک متخصص تغذیه، می‌گوید که این ممکن است یک داستان قدیمی باشد—شما می‌توانید هر دو را بدون مشکل بخورید. (سال‌هاست که ماست و ماهی را به عنوان بخشی از یک وعده غذایی می‌خورم و هنوز هیچ لکه‌ای ظاهر نشده است.)

وقتی مست هستید ماست بخورید و روز بعد خمار نخواهید شد؟

کیک بود. دکتر الهنس می‌گوید: «فکر نمی‌کنم هیچ چیزی برای خماری مفید باشد. اما یک خبر خوب وجود دارد: "الکل یک محرک شناخته شده مخاط معده است، بنابراین ماست می تواند به تحریک معده کمک کند."

مصرف ماست در کنار آنتی بیوتیک ها به بازیابی باکتری های خوب در روده شما کمک می کند؟

واقعی بود. دکتر الهنس: «آنتی بیوتیک ها باکتری های خوب و بد روده را از بین می برند. برخی از عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها به دلیل کمبود باکتری های خوب است. ماست دارای باکتری های خوبی است که به جایگزینی آنها و کاهش عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها کمک می کند.

خوردن ترشی / لیمو و ماست به طور همزمان معده شما را ناراحت می کند، زیرا هر دو غذای اسیدی هستند؟

کیک بود. به گفته دکتر سنقوی، «بدن ما یک سیستم داخلی بسیار پیچیده برای حفظ pH دارد»، بنابراین خوردن غذاهای اسیدی با هم نباید تأثیر منفی داشته باشد.

ماست برای حافظه مفید است؟

واقعی بود. مطالعه‌ای که توسط دانشگاه علوم پزشکی کاشان در کشورمان ایران انجام شد نشان داد که پروبیوتیک‌های موجود در ماست می‌تواند به بیماران آلزایمری کمک کند تا از کاهش حافظه محافظت کنند (اگرچه دکتر الهنس می‌گوید این به طور قطعی ثابت نشده است).

پختن با ماست فواید سلامتی آن را از بین می برد؟

کیک بود. پوروهیت می‌گوید در حالی که گرم کردن ماست می‌تواند باکتری های زنده و فعالی را که برخی از فواید سلامتی را ارائه می‌کنند از بین ببرد، اما این بدان معنا نیست که ماست دیگر مغذی نیست: «محتوای پروتئین، ویتامین و مواد معدنی باید دست نخورده باقی بماند.»

ماست گلودرد شما را بدتر می کند؟

کیک بود. خیلی به شخص بستگی دارد. دکتر الهنس می‌گوید: «برای برخی، هر چیزی سرد یا تند می‌تواند گلو را در هنگام گلودرد تحریک کند». دیگران وقتی گلودرد دارند غذاهای سرد را دوست دارند. اساساً ماست و گلودرد هیچ اثر مضری ندارد.»

ماست درمان اسهال است؟

کیک بود. دکتر سنقوی می‌گوید هیچ مدرکی برای این موضوع وجود ندارد، زیرا این امر به علت اسهال بستگی دارد.

استفاده موضعی از ماست عفونت های قارچی را درمان می کند؟

کیک بود. به گفته پزشک متخصص زنان، دکتر زرمینا امان، در حالی که ماست حاوی لاکتوباسیل (باکتری دوستی است که به محافظت در برابر عفونت های قارچی کمک می کند)، مشخص نیست که واقعاً چقدر برای رفع عفونت قارچی باید استفاده شود. او در عوض توصیه می‌کند با داروهای تجویز شده توسط پزشک همراه شوید، زیرا دقیقاً با نوع مخمر موجود در عفونت شما مطابقت دارد.او می افزاید: اما خوردن روزانه ماست، راه خوبی برای جلوگیری از عفونت های قارچی در آینده است!

  • جیم فیت
  • 1402/08/12

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال