join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
کاسه ماست بر روی تخته چوبی

اگر اهل خوردن غذا های سالم هستید، احتمالاً ماست در یخچال خود دارید. غذای لبنی فواید تغذیه ای به ویژه برای افرادی دارد که به دنبال تقویت سلامت دستگاه گوارش هستند،سعی در کاهش وزن یا بهبود سلامت خود دارند. اما برخی از مارک های ماست بسته به نوع خرید شما می توانند قند، چربی و کالری بالایی داشته باشند. تغذیه ماست و کالری ماست را با هم مقایسه کنید تا محصول مناسب برای رژیم غذایی خود را انتخاب کنید.

ارزش غذایی ماست

اطلاعات تغذیه زیر توسط USDA برای 1 فنجان (235 گرم) ماست شیر کامل ارائه شده است.

کالری : ۱۴۹
چربی : ۸ گرم
سدیم : ۱۱۳ میلی گرم
کربوهیدرات : ۱۱.۴ گرم
فیبر : ۰
شکر : ۱۱.۴ گرم
پروتئین : ۸.۵ گرم
فسفر : ۲۳۳ میلی گرم
کلسیم : ۲۹۶ میلی گرم
ریبوفلاوین : ۰.۳۴ میلی گرم

کربوهیدرات ماست

یک فنجان ماست شیر کامل حاوی تقریباً 11.4 گرم کربوهیدرات است. البته، تعداد کربوهیدرات ها بسته به نوع شیر و طعم استفاده شده در ماست متفاوت خواهد بود، اما تا حد زیادی ترکیب کربوهیدرات ها از قندهای طبیعی موجود در ماست حاصل می شود.

چربی ماست

در یک وعده ماست شیر کامل، می توانید حدود 8 گرم چربی انتظار داشته باشید. برای کاهش چربی، ماست کم چرب یا ماست بدون چربی را جایگزین کنید.

پروتئین ماست

در کنار سایر غذاهای لبنی، ماست منبع خوبی از پروتئین است. یک فنجان 8.5 گرم پروتئین به همراه دارد

ویتامین ها و مواد معدنی ماست

ماست ساده منبع عالی کلسیم است و فسفر و ریبوفلاوین بالایی دارد. اما همچنین قند طبیعی (از لاکتوز) و چربی اشباع شده بیشتر از آنچه مردم انتظار دارند در یک غذای "سالم" پیدا کنند، فراهم می کند.

کالری ماست

در یک فنجان ماست شیر کامل تقریباً 149 کالری وجود دارد. البته در صورتی که ماست دارای میوه یا مواد اضافی باشد یا از شیر دیگری تهیه شده باشد، شمارش کالری در نهایت متفاوت خواهد بود.

اگر ماست را برای گنجاندن در رژیم غذایی سالم خود می خرید، همیشه به یاد داشته باشید که برچسب حقایق تغذیه ای و لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید. برخی از محصولات ماست حاوی فقط چند ماده مانند شیر و میوه هستند، اما برخی دیگر ممکن است حاوی مقدار زیادی شکر، شربت ذرت و سایر موادی مانند نشاسته ذرت یا ژلاتین باشند که باعث افزایش کالری می شوند.

اگر میزان کالری ماست را با هم مقایسه می کنید، مطمئن شوید که ظروفی که ارزیابی می کنید یک اندازه هستند. برخی از محصولات ماست فقط به دلیل کوچکتر بودن بسته بندی، کالری کمتری دارند.

فواید سلامتی ماست

 

به شما کمک می کند احساس سیری کنید

غذاهای حاوی پروتئین باعث افزایش سیری می شوند.بنابراین اگر برای صبحانه یا ناهار ماست می خورید ، ممکن است کمی بعد از غذا هوس گرسنگی نکنید.

کمک به عضله سازی

پروتئین موجود در ماست سنتی یا یونانی نیز می تواند به بدن شما برای ساخت و حفظ عضلات کمک کند. مطالعات اخیر نشان داده است که ماست یونانی می تواند به تقویت قدرت و ماهیچه ها و همچنین بهبود ترکیب بدن در هنگام مصرف بعد از ورزش کمک کند. 

استحکام استخوان را بهبود می بخشد

ماست همچنین یک راه خوب برای افزایش مصرف کلسیم است، به خصوص اگر شما شیر مصرف نمی کنید. کلسیم به کاهش فشار خون، کاهش کلسترول کمک می کند و معروف است که به حفظ استخوان های قوی کمک می کند. 5 مؤسسه بهداشت آمریکا به بزرگسالان توصیه می کند که حداقل 1000 میلی گرم کلسیم در روز مصرف کنند. 

ممکن است به کاهش وزن کمک کند

در نهایت، مصرف کنندگان اغلب ماست را در فنجان های تک نفره می خرند، که خوردن اندازه مناسب را آسان می کند. به همین دلیل، فنجان های ماست در میان افرادی که در تلاش برای رسیدن به وزن مناسب یا حفظ آن هستند، محبوب است.

ماست کم‌چرب و بدون چربی احتمالاً کالری کمتری دارد، اما شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد لبنیات پرچرب نیز می‌تواند در یک برنامه کاهش وزن موفق گنجانده شود.

سلامت روده را تقویت می کند

به لطف خواص پروبیوتیکی که دارد، ماست از دیرباز به عنوان یک غذای دوستدار روده شناخته شده است. مطالعات تایید کرده‌اند که افزودن ماست لبنی به رژیم غذایی می‌تواند به کاهش چربی و حمایت از میکروبیوم روده شما کمک کند، که برای سلامت روده و سیستم گوارشی ضروری است.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که پروبیوتیک ها بر اساس نام تجاری متفاوت هستند. در حالی که تحقیقات بیشتری در مورد نقش پروبیوتیک ها بر سلامتی مورد نیاز است، همه ماست ها پروبیوتیک ندارند، بنابراین اگر به دنبال دریافت پروبیوتیک از ماست هستید، حتما برچسب تغذیه و لیست مواد تشکیل دهنده را بخوانید تا مطمئن شوید که حاوی پروبیوتیک است.

آلرژی به ماست

اگر عدم تحمل لاکتوز دارید، بهتر است از مصرف ماست خودداری کنید. بسته به نوع - و همچنین شیر - ممکن است واکنشی به ماست داشته باشید که می تواند نفخ، سوء هاضمه، استفراغ یا علائم اسهال را نشان دهد.

انواع ماست

ماست ساده به سادگی ماستی است که حاوی میوه، طعم دهنده یا قند اضافه شده نیست. با این حال، می توانید انواع مختلفی از ماست را پیدا کنید - از کم چرب تا پرچرب - که از شیرهای مختلف تهیه شده است. در سال های اخیر، تولید کنندگان ماست شیر بادام هندی، ماست شیر بادام و حتی اسکایر (یا ماست ایسلندی) تولید کرده اند.

ماست یونانی یکی دیگر از گزینه های محبوب برای افراد سالم است. ماست یونانی غلیظ تر و کمتر از ماست سنتی شیرین است. این محصول برای حذف بیشتر قند، لاکتوز و آب پنیر مایع صاف می شود. در نتیجه، برخی از مارک‌های ماست یونانی نسبت به نسخه‌های سنتی ماست، قند کمتر و پروتئین بیشتری دارند.

بنابراین، تغذیه ماست یونانی در مقایسه با ماست سنتی چگونه است؟ کالری ماست یونانی معمولاً تقریباً یکسان است. 

بهترین زمان مصرف ماست

ماست در تمام طول سال در سوپر مارکت ها در دسترس است، بنابراین شما می توانید انواع مورد علاقه خود را در هر زمانی از سال انتخاب کنید.

ذخیره سازی و ایمنی ماست

هنگامی که ماست را در خانه نگهداری می کنید، آن را در یخچال با در بسته نگه دارید. ماست را می توان منجمد کرد، اما ممکن است زمانی که ذوب می شود جدا شود و بافت متفاوتی داشته باشد.

نحوه تهیه ماست

ماست به خودی خود یک میان وعده عالی است. اما می‌توانید رویه یا مواد دیگر را نیز اضافه کنید تا آن را به یک وعده غذایی تبدیل کنید. هر یک از این ایده ها را امتحان کنید.

  • مدیر
  • 1401/10/26

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال