join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
زنی در حال اجرای جلو بازو تک دست با تسمه تی آر ایکس TRX

جلو بازو تک دست با تسمه تی آر ایکس TRX | آموزش اجرای صحیح حرکت و نکات

شما زمان یا بودجه لازم برای اشتراک در باشگاه ورزشی را ندارید؟ شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که فکر می کنید باشگاه برای شما مناسب نیست؟ با تسمه های تعلیق TRX، تنها چیزی که نیاز دارید وزن بدن و یک فضای کوچک برای تکمیل یک تمرین عالی است.

جلو بازو تک دست با تسمه TRX روشی موثر برای تقویت عضله دوسر است. عضله دوسر که به آن دو سر بازویی نیز می گویند از دو قسمت سر بلند و سر کوتاه تشکیل شده است. با تسمه ها می توانید این دو قسمت را از زوایای مختلف کار کنید.

این تمرین برای افراد مبتدی مناسب است. افراد مسن، کودکان و افراد دارای محدودیت های عملکردی، صرف نظر از سطح آمادگی جسمانی، که نمی توانند به باشگاه بروند یا وزنه برداری کنند، می توانند از تسمه های TRX برای کار عضله دوسر خود بهره مند شوند. مزیت این تمرین یک طرفه این است که به شما امکان می دهد بازوها را به طور جداگانه کار کنید که از برتری یک بازوی قوی تر بر دست دیگر و ایجاد عدم تعادل در قدرت جلوگیری می کند.

آموزش تصویری جلو بازو تک دست با تسمه تی آر ایکس

آموزش تصویری جلو بازو تک دست با تسمه تی آر ایکس

نحوه اجرای صحیح جلو بازو تک دست با تسمه تی آر ایکس

1- از آنجایی که نیروی مقاومت روی عضله دوسر با وزن بدن ایجاد می شود، مناسب است بدن را در وضعیت شیبدار قرار دهیم. برای این کار از یک نقطه لنگر بالا برای تسمه ها استفاده کنید. طول بند را طوری تنظیم کنید که از نقطه لنگر تا شانه ها به سمت پایین شیب داشته باشد.

2- دسته تسمه را با یک دست به سمت بالا بگیرید. موقعیت بازو باید به سمت بالا و در راستای بند تی آر ایکس باشد.

3- بازوی خود را خم کنید تا خود را صاف کنید. ایده آل این است که در این موقعیت بالا، بدن شما کاملاً عمودی نباشد، اما همچنان به منظور حفظ تنش در عضله دوسر بازو متمایل باشد.

4- یک انقباض ارادی قوی انجام دهید و به آرامی به حالت پایین برگردید.

5- ست خود را تمام کنید سپس این تمرین را با بازوی دیگر تکرار کنید.

نکاتی برای اجرای بهتر جلو بازو تک دست با تسمه تی آر ایکس

1- شکل دادن به شکم برای صاف نگه داشتن بدن و جلوگیری از چرخش ضروری است. اگر در حین حرکت احساس می‌کنید بالاتنه‌تان می‌چرخد، دست خود را روی باسن خود نگه دارید.

2- موقعیت شروع خود را با خم کردن آرنج و نزدیک کردن دسته به شانه خود تعیین کنید.

3- پس از چند بار تکرار و به دلیل خستگی عضلانی، شروع تمرین از وضعیت کاملاً کشیده ممکن است دشوار شود. برای گسترش تلاش و فشار بر محدودیت‌های خود، می‌توانید با عمودی کردن بدنتان ست های کاهشی انجام دهید. این کار نیروی لازم برای انجام حرکت را کاهش می دهد و می توانید چند بار دیگر تکرار کنید.

4- برای تشدید تمرین کافی است بدن خود را کمی بیشتر کج کنید. مراقب باشید زمانی که بدن از 45 درجه بالاتر می رود، سر نخورد. در استفاده از یک جسم سنگین برای مسدود کردن پاهای خود تردید نکنید.

 

انتخاب مربیسفارش برنامه تمرینی اختصاصی
  • جیم فیت
  • 1402/08/19

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال