join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
برش گوشت ماهی قزل آلا و گوشت گاو ومرغ  بر روی یک میز

9 تا از سالم ترین گوشت ها برای کاهش وزن

بسیاری از مردم برای مزایای سلامتی وگان یا گیاهخوار شده اند. این باعث می شود به فکر فرو بروید که آیا گوشت سالم است؟ بسیاری از مردم می گویند بله، اما پاسخ کمی پیچیده تر از این است. گوشت می تواند مفید باشد اما...

گوشت سالم حتی می تواند در مسیر کاهش وزن به شما کمک کند. جیم فیت فهرستی از 9 گوشت سالم برای کاهش وزن را گردآوری کرده است.

آیا گوشت سالم است؟

قبل از اینکه 9 گوشت سالم برای کاهش وزن را فهرست کنیم، می خواهیم به یک سوال مهم پاسخ دهیم. آیا گوشت سالم است؟ همه گوشت ها ناسالم نیستند. با این حال، برخی از گوشت ها وجود دارد که ممکن است بخواهید از آنها اجتناب کنید.

کارشناسان می گویند که شما می توانید یک رژیم غذایی سالم شامل گوشت داشته باشید. بنابراین، از چه نوع گوشتی باید اجتناب کرد؟ ابتدا باید از گوشت های فرآوری شده خودداری کنید. همبرگر، هات داگ، فینگر مرغ، سالامی، پپرونی و موارد دیگر چند نمونه هستند.

این گوشت های فرآوری شده در بسیاری از خانواده ها، مواد اصلی پخت و پز هستند. چه کسی یک هات داگ خوب را دوست ندارد؟ شما مجبور نیستید آنها را رها کنید، می توانید مصرف گوشت فرآوری شده خود را محدود کنید.

خوردن گوشت های فرآوری شده در مقادیر زیاد می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش دهد. این به این دلیل است که گوشت های فرآوری شده حاوی مقادیر زیادی سدیم و چربی های اشباع شده هستند. مصرف بالای سدیم از گوشت های فرآوری شده با مرگ ناشی از سکته مغزی، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است.

به طور خلاصه، گوشت می تواند سالم باشد. این به این دلیل است که گوشت پروتئین و ویتامین ها و مواد معدنی مانند B12 را فراهم می کند.

کریس سولید، RD، مدیر ارشد ارتباطات تغذیه در بنیاد بین‌المللی اطلاعات غذا، می‌گوید: «گوشت می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد، همانطور که یک رژیم غذایی سالم می‌تواند بدون گوشت باشد».

سالم ترین گوشت ها برای کاهش وزن کدامند؟

متخصصان رژیم غذایی گوشت های بدون چربی را به دلیل سطوح پایین چربی اشباع شده توصیه می کنند. برخی از متخصصان توصیه می کنند چربی و یا پوست اضافی را از بین ببرید. روش‌های سالم‌تر برای تهیه گوشت شامل کباب کردن، زیر آتش کردن یا پختن در دیگ برای کاهش میزان چربی اشباع شده است.

در اینجا 9 گوشت سالم برای کاهش وزن آورده شده است.

1. سینه مرغ بدون پوست

سینه مرغ بدون پوست می تواند منبع خوبی از ویتامین های A، K، B6 و B12، همراه با فولات، آهن، نیاسین، اسید پانتوتنیک، ریبوفلاوین، فسفر، سلنیوم و روی باشد. علاوه بر این، مرغ بدون پوست می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند.

مرغ بدون پوست نیز بسیار متنوع است. راه های سالم و خوشمزه زیادی برای تهیه آن وجود دارد. برای به حداقل رساندن چربی، ممکن است بخواهید مرغ خود را سرخ نکنید.

2. گوشت گاو تغذیه شده با علف

این یکی ممکن است کمی بحث برانگیز باشد. با این حال، خوردن گوشت قرمز فوایدی دارد. ابتدا می‌خواهیم اشاره کنیم که ما بر اصطلاح «علف‌خوار» تأکید می‌کنیم. گوشت گاو تغذیه شده با علف به طور کلی یک گزینه سالم تر از گوشت گاو تغذیه شده با غلات در نظر گرفته می شود.

اما چرا ؟ گوشت گاو تغذیه شده با علف، چربی کل کمتر و کالری کمتری نسبت به گوشت گاو تغذیه شده با غلات دارد. علاوه بر این، طبق WebMD، گوشت گاو تغذیه شده با علف پنج برابر بیشتر از گوشت گاو تغذیه شده با غلات، اسیدهای چرب امگا 3 دارد.

همچنین سطوح پایین تری از چربی اشباع شده وجود دارد. این می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. علاوه بر این، گوشت گاو تغذیه شده با علف سرشار از ویتامین های B، ویتامین های A، E و سایر آنتی اکسیدان ها است که برخلاف گوشت گاو تغذیه شده با غلات است.

3. ماهی قزل آلا

ماهی سالمون منبع عالی پروتئین و امگا 3 است. امگا 3 به حفظ سلامت مغز و چشم کمک می کند. امگا 3 همچنین از سلامت قلب، بیماری های روانی و سایر بیماری های التهابی حمایت می کند.

4. کنسرو ماهی تن

ماهی تن سبک کنسرو شده یکی از موارد مورد علاقه ما در این لیست است. کنسرو ماهی تن سرشار از پروتئین است. علاوه بر این، تقریباً با هر بودجه ای همه کاره و مقرون به صرفه است! ماهی تن حاوی چربی های سالم است. می توانید سالاد ماهی تن، نان ماهی تن درست کنید یا با کراکر میل کنید.

5. گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون سبک بدون پوست یا بوقلمون بدون چربی منبع عالی پروتئین بدون چربی است. همچنین می تواند جایگزینی برای گوشت چرخ کرده باشد. این گوشت بدون چربی همه کاره است. می توانید برگر بوقلمون، تاکو، فلفل قرمز، لازانیا درست کنید، و این لیست ادامه دارد.

بوقلمون منبع خوبی از ویتامین B6 است. B6 مواد مغذی را برای سلامت قلب، هضم غذا، انرژی، عملکرد مغز و مزایای سلامت روان فراهم می کند.

6. گوشت گوزن

این گوشت سالم بعدی برای شکارچیان عالی است، اگر شما هم مثل ما باشید خیلی عالی نیست، و صحنه ای که بامبی مادرش را از دست می دهد شما را به گریه می اندازد.

مقدار ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گوشت گوزن با گوشت گاو رقابت می کند. گوشت گوزن حاوی آهن، ویتامین B6، نیاسین و ریبوفلاوین است.

7. قرقاول

قرقاول یک گونه پرنده بومی آسیا است. از آن به عنوان جایگزینی برای مرغ در آسیا استفاده می شود زیرا حاوی کالری کمتر و سطح پروتئین بالاتر است. علاوه بر این، قرقاول دارای سطوح پروتئین بالا و چربی اشباع کمتر است. این یک گوشت سالم عالی برای کاهش وزن است.

قرقاول همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که قرقاول سطح کلسترول بالاتری نسبت به مرغ دارد. بنابراین، اگر قصد اضافه کردن قرقاول به رژیم غذایی خود را دارید، بهتر است این کار را در حد اعتدال انجام دهید.

8. شترمرغ

شترمرغ می تواند به عنوان یک جایگزین عالی برای گوشت گاو عمل کند. طعم گوشت شترمرغ شبیه گوشت گاو است. علاوه بر این، گوشت شترمرغ حاوی سطوح بالایی از ویتامین B است. شترمرغ همچنین دارای سطوح بالایی از پروتئین و مقادیر کم کالری است.

9. گاومیش کوهان دار امریکایی

گاومیش کوهان دار امریکایی که با نام گوشت گاومیش نیز شناخته می شود، منبع بسیار خوبی از گوشت بدون چربی است. سریع پخته می شود اما مراقب باشید. اگر برای مدت طولانی پخته شود و در دمای بسیار بالا پخته شود، می تواند سفت شود.

این گوشت بدون چربی معمولاً در مزارع پرورش داده می شود و به طور سنتی با علف تغذیه می شوند.

خط پایین

گوشت می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن باشد. نکته کلیدی این است که گوشت های بدون چربی با محتوای پروتئین بالاتر و محتوای چربی اشباع کمتر مصرف کنید. همچنین ممکن است بخواهید از گوشت فرآوری شده دوری کنید.

گوشت های فرآوری شده حاوی سطوح بالایی از سدیم و چربی اشباع شده هستند. در نتیجه، مصرف زیاد گوشت های فرآوری شده می تواند منجر به سرطان روده بزرگ شود. علاوه بر این، مصرف زیاد سدیم از گوشت های فرآوری شده می تواند باعث مرگ ناشی از سکته مغزی، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 شود.

گوشت پروتئین و ویتامین ها و مواد معدنی مانند B12 را تامین می کند. این 9 گوشتی که لیست کردیم به دلیل کالری کم و سطح پروتئین بالا برای کاهش وزن عالی هستند

  • جیم فیت
  • 1402/11/05

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال