join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
استیک گوشت گاو در حال برش

استیک ممکن است اولین غذایی نباشد که هنگام تهیه یک منوی سالم به ذهنتان خطور می کند. اگرچه مصرف گوشت قرمز به عضله سازی کمک می کند اما نگرانی در مورد سلامت قلب بسیاری از مردم را در مورد اینکه آیا استیک می تواند افزودنی سالم به رژیم غذایی آنها باشد را به شک می اندازد.

در حد اعتدال، استیک فوایدی دارد که می تواند به رفع نیازهای غذایی شما کمک کند. جایگزینی گوشت های فرآوری شده با استیک تازه پخته شده (مخصوصاً زمانی که حیوان با علف تغذیه می شود) گام خوبی برای بهبود عادات غذایی شما است.

ارزش غذایی استیک گوشت گاو

محتوای چربی و پروتئین استیک بسته به برش گوشت و نحوه تهیه آن متفاوت است. اطلاعات تغذیه ای زیر توسط  USDA  برای یک وعده (85 گرم) فیله گوشت گاو کبابی با چربی بریده شده ارائه شده است.

کالری : ۱۷۹
چربی : ۷.۶ گرم
سدیم : ۶۰ میلی گرم
کربوهیدرات : ۰
فیبر : ۰
شکر : ۰
پروتئین : ۲۶ گرم

کربوهیدرات استیک

 استیک به طور طبیعی فاقد کربوهیدرات از جمله قند و فیبر است.

چربی استیک

استیک را می‌توان با برش دادن چربی قبل از پختن و انتخاب برش‌های کم‌چرب‌تر گوشت، کم‌چرب‌تر کرد. گوشت گاو حاوی ترکیبی از اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع است. برخلاف گوشت گاو تغذیه شده با غلات، گوشت گاو تغذیه شده با علف از چربی کمتری برخوردار است و مشخصات اسیدهای چرب مطلوب تری دارد. 2
به یاد داشته باشید که روش پخت و پز نیز بر روی ارزش غذایی تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، پختن استیک با کره به ازای هر قاشق غذاخوری کره، 100 کالری و 11 گرم چربی اضافه می کند. 

پروتئین استیک

استیک منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است. مانند سایر پروتئین های حیوانی، گوشت گاو یک پروتئین کامل است و تمام اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز بدن را ارائه می دهد. 

ویتامین ها و مواد معدنی استیک

گوشت گاو منبع خوبی از ویتامین B12، نیاسین، سلنیوم، آهن و روی است. گوشت گاو تغذیه شده با علف در مقایسه با گوشت گاو که با غلات معمولی رشد می کند، دارای پیش ساز ویتامین های A و E بیشتری است. 

فواید مصرف استیک

خوردن پروتئین کافی ضروری است و استیک یک منبع عالی است. تحقیقات نشان می دهد که گوشت های فرآوری نشده، مانند استیک، در مقایسه با گوشت های فرآوری شده، انتخاب های برتری هستند.

تحلیل رفتن عضلات را کاهش می دهد

سارکوپنی از دست دادن طبیعی عضله با افزایش سن است. از دست دادن عضلات منجر به افزایش خطر آسیب و کاهش استقلال برای سالمندان می شود. مطالعات نشان داده اند که مصرف پروتئین حیوانی با حفظ بیشتر توده عضلانی ، حتی در افراد مسن که ورزش نمی کنند، مرتبط است.  نگه داشتن استیک در منوی افراد مسن ممکن است به حفظ توده عضلانی و عملکرد آنها کمک کند.

به ایمنی کمک می کند

گوشت گاو پروتئین و روی ، دو ماده مغذی ضروری برای سیستم ایمنی بدن را ارائه می دهد
مقدار متوسطی استیک می‌تواند برای دفع سرماخوردگی و ویروس‌ها مفید باشد.

خطر کم خونی را کاهش می دهد

استیک آهن و ویتامین B12 را تامین می کند که برای پیشگیری از کم خونی بسیار مهم است. علائم کم خونی عبارتند از: خستگی، سرگیجه، تنگی نفس، رنگ پریدگی، سردرد و سردی دست و پا. مصرف غذاهای غنی از آهن، مانند استیک، می تواند به پیشگیری از کم خونی برای اکثر افراد کمک کننده باشد.

 سالم تر برای قلب 

علیرغم فرضیات گذشته، به نظر می رسد که گوشت قرمز به تنهایی دلیل بیماری قلبی نیست. مطالعات نشان می‌دهد که گوشت‌های فرآوری‌شده نسبت به گوشت‌های تازه آماده‌شده مانند استیک خطر بیشتری برای سلامت قلب دارند.

ممکن است از دیابت جلوگیری کند

به طور مشابه، به نظر می رسد گوشت های فرآوری شده در مقایسه با گوشت های فرآوری نشده، مانند استیک، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهند. در حالی که برنامه غذایی مبتنی بر غذاهای دریایی، آجیل، لوبیا، میوه ها و سبزیجات به خوردن گوشت قرمز زیاد ترجیح داده می شود، به نظر می رسد انتخاب استیک به جای بیکن پخته شده یا ناگت مرغ فرآوری شده گام موثر تری برای پیشگیری از بیماری باشد.

آلرژی به استیک گوشت

آلرژی به گوشت غیرمعمول است، اما نشان داده شده است که واکنش عجیب پس از نیش کنه، واکنش هایی با واسطه IgE به گوشت قرمز ایجاد می کند. علائم حساسیت  شدید، از جمله آنافیلاکسی، گاهی اوقات به عنوان یک حساسیت تاخیری در گوشت ظاهر می شود. اگر متوجه علائم آلرژی ناشی از خوردن استیک شدید، برای ارزیابی کامل با پزشک خود تماس بگیرید.

مضرات مصرف استیک

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند مصرف چربی های اشباع شده را به حدود 13 گرم در روز محدود کنید.در حالی که استیک به طور کلی چربی کمتری نسبت به گوشت چرخ کرده دارد، همچنان در کل مصرف روزانه شما نقش دارد. برای جلوگیری از افزایش سطح کلسترول خود، به اندازه وعده های غذایی خود دقت کنید و استیک های کم حجم تر مصرف کنید.

ذخیره سازی و ایمنی مواد غذایی

همیشه قبل و بعد از دست زدن به گوشت خام دست های خود را بشویید. استیک های خام را جدا از سایر غذاها در یخچال نگهداری کنید تا از انتشار باکتری های خطرناک جلوگیری کنید. برای گوشت خام از ظروف جداگانه و تخته برش استفاده کنید و پس از استفاده آنها را در آب گرم و صابون بشویید.

پختن گوشت گاو در دمای مناسب، باکتری‌هایی را که می‌تواند به ویژه برای زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مضر باشد، از بین می‌برد. استیک های گوشت گاو را باید با دمای 145 درجه فارنهایت ( 63 درجه سانتیگراد ) بپزید و 3 دقیقه قبل از خوردن به آن اجازه  استراحت دهید (گوشت چرخ کرده باید تا 160 درجه پخته شود). 

نحوه تهیه استیک گوشت

قبل از آماده کردن استیک، چربی قابل مشاهده را از روی آن جدا کنید. همچنین می توانید از قصاب خود بخواهید که چربی را کم کند یا استیک هایی بخرد که چربی اضافی آن از قبل حذف شده است.

یک روش پخت بدون چربی مانند کباب کردن را برای یک وعده غذایی سالم انتخاب کنید. کنترل سهم را در نظر داشته باشید - یک وعده استیک تنها 85 گرم است. استیک را به عنوان بخشی از یک غذای سرخ شده با سبزیجات و سس تریاکی یا فاهیتا و با ادویه جات میل کنید.
 

  • مدیر
  • 1401/10/06

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال