join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
نمای بالا و نزدیک از سه ماهی حلوای سفید با پس زمینه سفید

فواید ماهی حلوای سفید (زبیدی) و ارزش غذایی آن

ماهی منبع عالی پروتئین و اسیدهای چرب غیراشباع به ویژه اسیدهای چرب امگا 3 است. با توجه به تنوع ماهی های موجود، دانستن مواد مغذی آنها بسیار مهم است. این مقاله اطلاعاتی را در مورد ماهی حلوای سفید که در جهان به نام  پامفرت آب شیرین، که معمولاً ماهی پروانه یا ماهی یری نامیده می شود، پوشش می دهد . به خاطر طعم دلچسبش معروف است. فواید خوردن حلوای سفید را بیاموزید و آن را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. 

مزیت حلوای سفید چیست

حلوای سفید سرشار از کلسیم، ویتامین های D، A و B (به ویژه ویتامین B12، لازم برای سیستم عصبی) است. حاوی ید است که برای غده تیروئید ضروری است. ماهی پامفرت فواید زیادی برای سلامتی دارد. مردم معتقدند که باعث رشد کلی بدن، بهبود حافظه و تقویت بدن می شود. 

وقتی صحبت از طعم به میان می آید، هم بچه ها و هم بزرگسالان مطمئناً این ماهی را دوست خواهند داشت. ماهی حلوای سفید دارای طعمی از شیرینی است که با بافت لطیف آن برجسته می شود. بسیاری از سرآشپزها موافق هستند که شیرینی ماهی حلوای سفید باعث می شود از آن در طیف وسیعی از غذاها استفاده شود .

چرا باید حلوای سفید بخوریم؟

ماهی حلوای سفید که به نام «پروفیش» معروف است، طعم نفیس، شیرین و لطیفی دارد و یکی از محبوب ترین ماهی ها در هند و آسیای جنوب شرقی است. طعم «غیر ماهی» با استخوان‌های کمتر، آن را برای جوانان نیز لذت‌بخش می‌کند.

آیا می خواهید در مورد ماهی حلوای سفید بیشتر بدانید ؟ پس برای یافتن اطلاعات دقیق تغذیه ای و فواید ماهی حلوای سفید به ادامه مطلب مراجعه کنید.

فواید ماهی حلوای سفید

  • اعتقاد بر این است که پروتئین بدون چربی موجود در حلوای سفید به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می کند.
  • اسیدهای چرب امگا 3 موجود ممکن است نقش حیاتی در جلوگیری از لخته شدن خون در بدن ایفا کنند.
  • این اسیدهای چرب همچنین به کاهش التهاب بافتی و تسکین علائم آرتریت روماتوئید کمک می کنند.
  • مطالعات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است به پیشگیری از افسردگی در سالمندان کمک کند.
  • تقویت بینایی - ماهی برای چشم و حافظه ما مفید است. اسید چرب امگا 3 از چشم محافظت می کند و به کاهش دید تیره کمک می کند. ماهی همچنین حاوی رتینول است که به ویژه برای بهبود بینایی بسیار عالی است.
  • تسکین درد مفاصل – غذاهای دریایی برای تقویت استخوان‌های ما عالی هستند. ماهی حلوای سفید دارای ویتامین D و کلسیم است که برای استخوان های ما مفید است. 
  • ویتامین D – ویتامین D موجود در غذاهای آبزی، مانند ماهی حلوای سفید آب شیرین، ممکن است به رشد و تکامل استخوان کمک کند. ویتامین D به جوان سازی سلول های پوست ما کمک می کند.

ارزش غذایی ماهی حلوای سفید

ماهی پامفرت منبعی غنی از ویتامین هایی مانند ویتامین A، ویتامین D، ویتامین B12، کلسیم و سایر مواد مغذی است. 100 گرم ماهی حلوای سفید پخته دارای مواد مغذی زیر است:

 
مواد مغذی ارزش غذایی روزانه (DV)
کالری 146
چربی 10%
کلسترول 22%
پروتئین 34%
سدیم 4%
کلسیم 2%
آهن 3%
پتاسیم 8%

جدول ارزش غذایی ماهی حلوای سفید

  • جیم فیت
  • 1402/10/06

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال