join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
مرغ کامل یخ زده و یخ ها در کنار آن

آیا مرغ را می‌توان دوباره منجمد کرد؟

آیا انجماد مجدد مرغ بی خطر است یا خیر؟ جواب این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نحوه آب شدن آن در ابتدا و اینکه آیا پخته شده است یا خیر.

منجمد کردن مرغی که نمی‌توانید فوراً از آن استفاده کنید، راهی عالی برای به حداقل رساندن ضایعات مواد غذایی است.

انجام این کار با جلوگیری از رشد میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها، مخمرها و کپک ها باعث حفظ گوشت می شود.

با این حال، ممکن است برای شما جای سوال باشد که آیا مرغ فریز شده را می توان پس از ذوب شدن دوباره منجمد کرد؟

این مقاله به نحوه یخ زدن مجدد مرغ و نکاتی برای نگهداری و حفظ کیفیت آن می پردازد.

دستورالعمل برای انجماد مجدد مرغ

باکتری‌هایی که معمولاً در مرغ یافت می‌شوند - مانند سالمونلا - می‌توانند باعث بیماری جدی و به طور بالقوه مرگ شوند.

در حالی که انجماد به طور قابل توجهی رشد میکروبی را کند می کند، اکثر پاتوژن های غذایی را از بین نمی برد. بنابراین، نگهداری صحیح مرغ قبل از انجماد مجدد مهم است.

برای شروع، در نظر بگیرید که آیا مرغ به درستی ذوب شده است یا خیر.

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، سه روش ذوب ایمن وجود دارد :

  • تبرید. اگرچه ممکن است 1 تا 2 روز طول بکشد، اما مطمئن ترین راه برای آب کردن مرغ در یخچال در دمای 4.4 درجه سانتیگراد یا کمتر است.
  • آب سرد. در بسته بندی ضد نشت، مرغ را در آب سرد فرو کنید. هر 30 دقیقه آب را تعویض کنید.
  • مایکروویو. در یک ظرف قابل استفاده در مایکروویو، مرغ را با استفاده از تنظیمات یخ زدایی گرم کنید. برای اطمینان از ذوب شدن یکنواخت مرغ را بچرخانید.

نکته مهم، یخ زدایی در زیر آب سرد یا در مایکروویو اجازه می دهد تا برخی از باکتری های مضر رشد کنند. اگر از این روش ها استفاده می کنید، مرغ را قبل از انجماد مجدد بپزید.

هرگز مرغ را روی میز خود یخ‌زدایی نکنید. از آنجایی که باکتری ها در دمای اتاق رشد می کنند، این مرغ را نباید استفاده کرد، چه رسد به اینکه دوباره منجمد شود.

حتما بخوانیدآیا خوردن مرغ خام شما را بیمار می کند؟

طبق دستورالعمل USDA در مورد تبرید و ایمنی مواد غذایی، مرغ خام را می توان تا 2 روز در یخچال نگهداری کرد، در حالی که مرغ پخته را می توان برای 3 تا 4 روز نگه داشت.

شما می‌توانید با خیال راحت مرغ خام و پخته را برای مدت زمان دلخواه منجمد کنید. اما تنها مرغ‌هایی که قبلاً در یخچال ذوب شده‌اند، را می‌توانید دوباره منجمد کنید.

خلاصه
هنگامی که به درستی مورد استفاده قرار گیرد، منجمد کردن مجدد مرغ خام و پخته در مدت زمان نگهداری آنها بی خطر است. فقط مرغ های خامی را که در یخچال ذوب شده اند دوباره منجمد کنید.

نکاتی برای انجماد مجدد و ذخیره سازی

از نظر ایمنی، مرغ را می توان به مدت نامحدود در فریزر نگهداری کرد.

با این حال، انجماد مجدد می تواند بر طعم و بافت آن تأثیر بگذارد. در اینجا چند نکته برای به حداکثر رساندن تازگی آورده شده است:

  • در اوج کیفیت دوباره فریز کنید. برای بهترین طعم، سعی کنید مرغ را در اسرع وقت منجمد کنید. مرغ خامی که بیش از 2 روز ذوب شده است و همچنین مرغ پخته ای که بیش از 4 روز نگهداری شده است، ممکن است فاسد شده باشد، پس آن را دوباره فریز نکنید.
  • در دمای 18- درجه سانتیگراد یا کمتر از آن نگهداری شود. برای کمک به حفظ کیفیت و جلوگیری از فساد، مرغ منجمد را در دمای 0 درجه فارنهایت (18- درجه سانتیگراد) یا کمتر نگهداری کنید.
  • مرغ را سریع فریز کنید. انجماد آهسته می تواند باعث تشکیل کریستال های یخ بزرگ شود. اینها ممکن است به ساختار گوشت آسیب برساند و آن را سفت و خشک کند. منجمد کردن مرغ در یک ظرف کم عمق می تواند به سرعت بخشیدن به این روند کمک کند.
  • از بسته بندی های ضد هوا استفاده کنید. محکم بستن مرغ می تواند به جلوگیری از سوختگی فریزر ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در هوا کمک کند. سوختگی فریزر می تواند بر طعم، بافت و رنگ تأثیر منفی بگذارد.

مرغ خام منجمد شده زمانی که به درستی نگهداری شود می تواند کیفیت خود را برای 9 تا 12 ماه حفظ کند، در حالی که مرغ پخته شده 4 ماه دوام می آورد.

خلاصه
مرغ به طور نامحدود در فریزر سالم می ماند، اما ممکن است طعم آن تحت تأثیر قرار گیرد. برای بهترین کیفیت، مرغ را در اسرع وقت در بسته‌بندی دربسته در دمای 18- درجه سانتی‌گراد یا کمتر منجمد کنید و ظرف 4 تا 12 ماه از آن استفاده کنید.

کلام پایانی

می‌توانید مرغ را دوباره منجمد کنید یا نه، بستگی به این دارد که آیا آن ذوب شده است یا نه، آیا خام است یا پخته شده است و چقدر طول کشیده است که ذوب شده است.

مرغ خام را می‌توانید در صورت نگهداری صحیح تا حدود 2 روز پس از ذوب شدن، دوباره منجمد کنید. اما مرغ پخته شده را می‌توانید تا 4 روز پس از ذوب شدن مجدداً منجمد کنید.

برای حفظ کیفیت، بهتر است مرغ را هر چه سریع‌تر دوباره منجمد کنید.

تنها مرغ خامی که در یخچال ذوب شده است را می‌توانید دوباره منجمد کنید.

  • جیم فیت
  • 1403/02/09

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال