join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
اینفوگرافیک-مغذی ترین-غذا-دنیای- تصویر کوچک

10 غذای سالم از سراسر جهان

بسیاری از غذاهای خوش طعم در سراسر جهان به همان نسبت با ارزش و مغذی هستند.

بسیاری از غذاهای محلی در تمام گوشه و کنار جهان به مواد طبیعی و فرآوری نشده و روش های آماده سازی آزمایش شده با زمان متکی هستند. خوشبختانه، برای امتحان برخی از این غذاهای خوشمزه لزوماً نیازی به سوار شدن هواپیما ندارید.

در ادامه بخوانید تا بدانید در کدام کشورها نه تنها غذاهای لذیذ، بلکه غذاهای سالم نیز سرو می شود. 

1. یونانی

غذاهای یونانی دارای بسیاری از مواد تشکیل دهنده هستند که دیگر غذاهای مدیترانه ای را بسیار سالم می کند، از جمله میوه ها و سبزیجات تازه، روغن زیتون و ماست.

نکته جالب این است که رژیم غذایی مدیترانه ای از کرت، بزرگترین و پرجمعیت ترین جزیره یونان سرچشمه گرفته است.

بر اساس برخی تحقیقات، مردم کرت نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر امید به زندگی بالا و خطر ابتلا به بیماری قلبی کمتری دارند، که عمدتاً به دلیل غذاهایی است که می خورند.

اما لازم نیست برای خرید غذاهای یونانی خوب و اصیل پروازی به آتن رزرو کنید. شهرهای بزرگتر، از جمله تهران، رستوران های یونانی فراوانی دارند و حتی می توانید رستوران های معتبر را در شهرهای کوچکتر یا در جشنواره های غذای یونانی پیدا کنید.

برای یک راه آسان برای لذت بردن از طعم و مزایای سلامتی غذاهای یونانی، به دنبال غذاهای ساده مانند ماهی کبابی، سوولاکی و لووی (سالاد لوبیا چشم سیاه) باشید.

همه غذاهای یونانی دارای مواد مغذی نیستند، بنابراین سعی کنید از غذاهای غنی‌تر مانند اسپاناکوپیتا (پای اسفناج)، باقلوا و موساکا در حد اعتدال لذت ببرید.

2. ژاپنی

رژیم های غذایی سنتی ژاپنی سرشار از غذاهای دریایی و سبزیجات تازه هستند، که ممکن است یکی از دلایلی باشد که ژاپن بالاترین میانگین امید به زندگی را در جهان دارد.

به ویژه ماهی یکی از مواد اصلی رژیم غذایی ژاپنی است که اغلب سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت قلب است.

محصولات تخمیر شده سویا مانند میسو همچنین حاوی پروبیوتیک هستند، نوعی باکتری مفید که سلامت روده را ارتقا می دهد.

حتما بخوانیدارزش غذایی خمیر میسو و فواید سلامتی آن

به دنبال وعده‌هایی باشید که در آن این مواد مغذی در مرکز توجه قرار می‌گیرند، مانند ساشیمی، سوپ میسو، و سبزیجات سرخ‌کرده. غذاهایی را که نودل، برنج و غذاهای سرخ شده مانند تمپورا دارند، کمتر مصرف کنید.

3. مکزیکی

غذاهای سنتی مکزیکی سرشار از لوبیا، میوه و سبزیجات، خوشمزه و سالم هستند.

لوبیاها، که اغلب در غذاهای مکزیکی استفاده می شوند، منبع بسیار خوبی از ریزمغذی ها مانند منیزیم، آهن، پتاسیم و روی هستند.

به طور مشابه، آووکادو، ذرت، گوجه‌فرنگی و فلفل چیلی مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی هستند.

در انتخاب رستوران مکزیکی اصالت نقش کلیدی دارد، زیرا بسیاری از غذاهای غنی از سبزیجات را به روش های سالم تهیه خواهید کرد.

4. کره ای

یکی از سالم ترین غذاها در غذاهای کره ای کیمچی است که یک غذای سبزیجات تخمیر شده است.

این نه تنها یک پروبیوتیک در نظر گرفته می شود، بلکه دارای مواد سالمی مانند زنجبیل، فلفل قرمز و سیر است و ممکن است برای سطح کلسترول شما مفید باشد.

بسیاری از غذاها نیز با چاشنی هایی مانند گوچوجانگ، یک خمیر فلفل قرمز تخمیر شده که طعم زیادی می بخشد و منبع باکتری های تقویت کننده روده است، درست می شود.

گزینه های غنی از مواد مغذی زیادی برای انتخاب وجود دارد، از جمله غذاهای بخارپز یا سرخ شده و همچنین سوپ ها، خورش ها و کاسه های برنج که سرشار از سبزیجات هستند. توجه داشته باشید که از آنجایی که بسیاری از غذاها تخمیر می شوند، سدیم می تواند در برخی از وعده های غذایی کره ای زیاد باشد.

5. تایلندی

غذاهای تایلندی مملو از طعم‌های تند و غنی از سبزیجات هستند و آن را به یکی از سالم‌ترین غذاهای روی کره زمین تبدیل می‌کنند.

از جمله ادویه ها و طعم هایی که غذاهای تایلندی را متمایز می کند، زردچوبه، گشنیز، زنجبیل، علف لیمو و فلفل چیلی است.

به طور خاص، زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

غذاهای تایلندی همچنین اغلب از موادی مانند سیر و پیاز استفاده می‌کنند که هر دو خاصیت ضد سرطانی دارند و در مطالعات لوله آزمایش به کند کردن رشد سلول‌های سرطانی کمک کرده‌اند.

هنگام سفارش غذای تایلندی، غذاهایی را انتخاب کنید که حاوی مقدار زیادی سبزیجات و غذاهای دریایی هستند. از غذاهای مبتنی بر نودل، اسپرینگ رول و برنج سرخ شده در حد اعتدال لذت ببرید.

6. اسپانیایی

اسپانیا یکی دیگر از کشورهای مدیترانه ای است که تغذیه سالم در آن اولویت اصلی است.

غذاهای دریایی تازه و سبزیجات در اینجا رایج هستند، مانند تاپاها، که بشقاب های کوچکی از غذا هستند که معمولاً در طول یک وعده غذایی گذاشته می شوند.

علاوه بر کنترل اندازه وعده های غذایی، تاپاس با لذت بردن از انواع غذاها در یک وعده غذایی، تنوع بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه می کند.

دفعه بعد که به یک رستوران اسپانیایی می روید، اقلام سنگین تری مانند پاتاتاس براواس (سیب زمینی سرخ شده)، کالاماری و کروکت به عنوان تاپاس سفارش دهید و از یک سالاد بزرگ پر از سبزیجات به عنوان غذای اصلی خود برای متعادل کردن وعده غذایی خود لذت ببرید.

7. ایتالیایی

ما در مورد پیتزاها و کالزون‌های پر از پنیر اضافی صحبت نمی‌کنیم، بلکه منظور ما غذاهای ایتالیایی که بر روغن زیتون، گوجه‌فرنگی‌های تازه و سبزی‌ها تمرکز دارد .

در واقع، غذاهای سنتی ایتالیایی تاکید زیادی بر غذاهای تازه مانند غذاهای دریایی، غلات کامل، میوه ها، سبزیجات و حبوبات، همراه با بسیاری از گیاهان، ادویه ها و چاشنی ها دارد.

غذاهای ایتالیایی همچنین غذاهایی که به شدت فرآوری شده اند را محدود می کند، که با مجموعه ای از مشکلات سلامتی از بیماری قلبی گرفته تا دیابت نوع 2، چاقی و انواع خاصی از سرطان مرتبط است.

سالادها، سوپ ها، غذاهای دریایی و غذاهای ماکارونی با سبزیجات فراوان گزینه های خوبی برای خوردن غذاهای ایتالیایی هستند.

8. هندی

غذاهای هندی دارای طعم و مزه شدید هستند و معمولاً شامل طیف گسترده ای از گیاهان و ادویه جات قوی هستند.

به عنوان مثال، دارچین، یک ماده رایج در غذاهای هندی، با کاهش التهاب، تثبیت سطح قند خون و کاهش رشد سلول های سرطانی مرتبط است.

زردچوبه، هل و گشنیز دیگر غذاهای اصلی هندی هستند که به دلیل اثرات ضد التهابی آنها به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است.

به علاوه، بسیاری از غذاهای هندی گیاهی و سرشار از مواد مغذی مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل و دانه ها هستند.

برخی از غذاهای هندی با روغن روغنی تهیه می شوند، نوعی کره شفاف شده که می تواند کالری و چربی اشباع شده را در غذاهای شما افزایش دهد. سمبوسه سرخ شده، کورماس و غذاهای کاری با شیر نارگیل نیز می توانند پرکالری باشند، بنابراین آنها را با انتخاب های دیگر متعادل کنید.

جوجه تنوری، کباب، یا غذاهای مبتنی بر سبزیجات جایگزین های بسیار خوبی هستند، مانند چانا ماسالا، آلو گوبی یا راجمه چاوال.

9. فرانسوی

اگرچه غذاهای فرانسوی غذاهای دلپذیر فراوانی دارد، اما این در کل درست نیست، زیرا غذاهای فرانسوی می‌تواند تا حدی در منطقه متفاوت باشد.

به عنوان مثال، غذاهای منطقه پروونس سرشار از روغن زیتون، غذاهای دریایی، گوجه فرنگی و گیاهان تازه و ادویه جات هستند. از سوی دیگر، مناطقی مانند نرماندی بیشتر به خاطر گوشت، پنیر و مرغ خود شناخته می شوند.

با این حال، این فقط آیتم های منو نیستند که غذاهای فرانسوی را سالم می کنند.

علاوه بر ارائه طیف متنوعی از غذاها، غذاهای فرانسوی تمایل به تمرکز بر کیفیت غذا، استفاده از مواد محلی و تمرین تمرکز حواس دارند که شامل توجه بیشتر به ظاهر، بو و مزه غذای شماست.

چند دستور غذای خوشمزه فرانسوی که می‌توانید به کارنامه خود اضافه کنید عبارتند از: راتاتویی، کوک اووین، سالاد نیکوآز و بویلابیس.

10. لبنانی

غذاهای لبنانی شباهت های زیادی با غذاهای یونانی دارد.

در حالی که برخی از گزینه های وعده غذایی با کالری بالاتر نیز وجود دارد - عمدتاً آنهایی که بر پایه گوشت بره هستند یا حاوی کره هستند - سفارش مزه گزینه های سالمی مانند دیپ سیب زمینی-سیر، دیپ بادمجان، لوبیا، سالاد و گوشت کبابی را ارائه می دهد.

گذاشتن منتخبی از بشقاب های کوچک هنگام سفارش غذای لبنانی ممکن است به جلوگیری از پرخوری کمک کند و به شما این امکان را می دهد که انواع غذاهای مختلف را امتحان کنید تا مورد علاقه خود را پیدا کنید.

علاوه بر هوموس و پیتا، برخی از گزینه های سالم دیگر برای اضافه کردن به لیست خود عبارتند از تبوله، لبنه، شاکشوکا و مجادرا.

کلام پایان

خوردن سالم به این معنی نیست که به سالاد، ماهی تن و مرغ کبابی بچسبید.

در عوض، می توانید با جهانی شدن و لذت بردن از طیف گسترده ای از غذاهای لذیذ از کشورهای سراسر جهان، کام خود را گسترش دهید.

تعدادی از گزینه های مغذی ذکر شده در بالا را بررسی کنید و از کشف غذاهای سایر فرهنگ ها نیز نترسید.

  • جیم فیت
  • 1402/07/29

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال