join Now
log In
لگوی باشگاه بدنسازی جیم فیت

ثبت نام کنید

ازحروف فارسی استفاده کنید
نام کاربری لاتین و بیش از سه حرف باشد
شماره شما صحیح نیست
سن شما مقول نیست
وزن صحیح را وارد کنید
قد شما مقول نیست
قبلا ثبت نام کردم

ورود به حساب

نام کاربری صحیح نمی باشد
شماره همراه را صحیح وارد کنید
هنوز ثبت نام نکردم!

باشه
اخطار

باشه
ثبت نظرات
با ثبت هر نظر 5 امتیاز دریافت کنید
سفارش برنامه تمرینی فقط با ۱۵۰ تومان
نقشه جهان با استفاده از سبزیجات

10 غذای برتر جهان که بیشترین مصرف را دارد

غذا این خیلی بیشتر از چیزی است که برای زنده ماندن باید مصرف کنیم. مطمئناً همینطور است. اما غذا باعث آرامش می‌شود، غذا می‌تواند حاوی عشق باشد، و برخی از مواد غذایی که می‌توانیم تا آخر عمر بارها و بارها بخوریم.

10 غذای پر مصرف در جهان

ما برای حفظ سلامتی خود به گروه های غذایی زیادی نیاز داریم، اما می توانیم رویای ماک و پنیر بی پایان، یا کیک شکلاتی، یا چیپس، یا هر چیزی که شما ترجیح می دهید را در سر داشته باشیم. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه غذایی در سراسر جهان بیشتر مصرف می شود؟

از این گذشته، بسیار جالب است که در مورد ده غذای برتر که معمولاً خورده می شوند فکر کنید.

کدام ده ماده غذایی رسماً به عنوان پر مصرف ترین مواد غذایی در سراسر جهان رتبه بندی می شوند؟ در این مقاله بیابید.

1. برنج

شاید تعجب آور نباشد که بدانیم برنج در این فهرست رتبه اول را دارد، زیرا یکی از رایج ترین مواد غذایی در سراسر آسیا است. و آسیا بزرگترین قاره جهان است.

برنج در واقع در هر قاره ای غیر از قطب جنوب کشت می شود. همچنین تخمین زده می شود که 3.5 میلیارد نفر در سراسر جهان این غذا را مصرف می کنند. بنابراین، اساساً نیمی از جهان در حال خوردن برنج هستند و آن را به یک ماده غذایی بسیار محبوب تبدیل می کند.

2. تخم مرغ

تخم مرغ های خود را در صبح چگونه دوست دارید؟ نیمرو؟ آب پز شده؟ با روش های بسیار زیادی برای تهیه تخم مرغ، جای تعجب نیست که رتبه دوم را در متداول ترین غذای مصرفی در سراسر جهان کسب کند.

و اجازه دهید با آن روبرو شویم، آیا تا به حال جایی بوده اید که نتوانید تخم مرغ تهیه کنید؟ نه، ما هم اندازه تولید تخم مرغ به قدری وسیع است که محاسبه تعداد دقیق آن بدون شک غیرممکن است.

با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، اعتقاد بر این است که این عدد می تواند چیزی در حدود میلیون تن متریک یا علامت تریلیون تخم مرغ باشد. شمردن تمام آن تخم مرغ ها کار جالبی نخواهد بود.

3. مرغ

با گرفتن رتبه سوم، ما پرمصرف ترین مرغ گوشتی جهان را داریم. این احتمال وجود دارد که این گوشت سفید بسیار محبوب باشد، نه به دلیل طعم و مزه ای که دارد، بلکه به این دلیل که گزینه بسیار آسان تر و ارزان تری نسبت به سایر گوشت های موجود در بازار است.

همچنین گوشت مرغ گزینه سالم تری نسبت به انواع گوشت های دیگر است به خصوص در مقایسه با گوشت قرمز . 

گوشت مرغ یک منبع عالی پروتئین است.

4. پاستا (ماکارونی)

پاستا یک غذای دلچسب و خوشمزه است که همه می توانند از آن لذت ببرند. و این بیانیه از زمانی مشهود است که نظرسنجی جهانی آکسفام نشان داد که پاستا به عنوان محبوب ترین غذای جهان انتخاب شده است.

این غذای سریع و آسان که منشأ آن ایتالیاست، به نظر می رسد قلب بسیاری را در سراسر جهان به دست آورده است. و فهمیدن دلیل آن سخت نیست. این غذای همه‌کاره و پرکننده، برخلاف تصور رایج، در واقع مدت‌هاست که وجود داشته است.

و ما در حال صحبت از گذر به 5000 سال قبل از میلاد مسیح هستیم. بنابراین، فرصت کافی برای افراد وجود دارد تا عشق خود را به این چیزها کشف کنند.

بنابراین، دفعه بعد که یک کربونارا خامه ای یا یک اسپاگتی بولونی خوش طعم را انتخاب کردید، به خاطر داشته باشید که چهارمین غذای پرمصرف در سراسر سیاره را می خورید.

5. نان

به علت محبوبیت ساندویچ در بین کشور های اروپایی نان راه خود را به لیست 10 تا از پر مصرفترین غذاهای دنیا باز کرده است

آلمان بزرگترین مصرف کننده نان در سراسر جهان است و 1300 روش مختلف برای تهیه این غذا دارد.

6. سیب زمینی

اگر به دنبال یک ماده غذایی هستید که بتوان آن را به مقدار زیادی از چیزهای دیگر تبدیل کرد، سیب زمینی باید بهترین گزینه شما باشد. پوره سیب زمینی، سیب زمینی سوخاری، سیب زمینی آب پز، سیب زمینی سرخ شده، چیپس، و این فهرست همچنان ادامه دارد، و همینطور ادامه دارد.

و طبق نظرسنجی خدمات تحقیقات اقتصادی USDA، این سبزی در واقع متداول ترین سبزی تولیدی و مصرفی در سراسر جهان است.

7. پیتزا

بیایید با آن روبرو شویم ... چه کسی پیتزا را دوست ندارد؟ ایتالیایی ها باید یک یا دو چیز در مورد تولید غذاهای لذیذ بدانند زیرا دو وعده غذایی معروف آنها در این لیست قرار گرفته است.

و یک واقعیت جالب دیگر برای شما، این است که اعتقاد بر این است که 13٪ از همه آمریکایی ها روزانه پیتزا می خورند و به طور متوسط 350 برش از این مواد در هر ثانیه در ایالات متحده می خورند.

و از آنجایی که پیتزا به طور یکسان مورد علاقه بزرگسالان و کودکان است، احتمالاً بسیار منطقی است که به این لیست راه پیدا کرده است.

8. سیب

می دانید چه می گویند، یک سیب در روز دکتر را دور نگه می دارد. و به نظر می رسد که ما این توصیه را شنیده ایم، زیرا سیب به ده فهرست غذایی پرمصرف راه پیدا کرده است.

اما وقتی یاد می‌گیرید که سیب در واقع یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های کشت‌شده زمین است، بسیار منطقی‌تر می‌شود که آن را در نقطه شماره 8 پیدا کنید. همچنین بسیاری از انواع سیب برای انتخاب وجود دارد - به طور دقیق 7500 نوع مختلف.

سیب نیز به دلیل فواید سالم و محتوای مغذی فراوانی که دارد، یک میان وعده رایج است.

سیب می تواند به کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری از جمله بیماری قلبی و سرطان کمک کند. نه تنها این، بلکه به کاهش وزن و همچنین سلامت روده و مغز نیز کمک می کنند.

9. سوپ

برای سرماخوردگی معجزه می کند، در یک شب سرد زمستانی روح شما را گرم می کند و راهی عالی برای گنجاندن مقداری از پنج وعده غذایی در روز در یک وعده غذایی است، بنابراین منطقی است که سوپ یکی از پرمصرف ترین غذاها باشد.

همچنین فوق‌العاده خوشمزه، سریع و راحت است و در اشکال و طعم‌های مختلفی وجود دارد. از آبگوشت گرفته تا خورش، گولش تا کنسرو، هیچ پایانی برای فرم ها وجود ندارد.

10. بستنی

  بستنی دسری است که بزرگسالان و کودکان به طور یکسان آن را دوست ندارند. و هیچ چیز بهتر از بستنی خنک در یک روز گرم تابستان نیست، درست است؟

و با طعم‌های بسیار متنوعی که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید، همیشه می‌توانید نوعی بستنی متناسب با سلیقه خود پیدا کنید. چه شکلات چیپسی، خمیر کوکی، هات فاج یا وانیل قدیمی خوب.

و در واقع تخمین زده می شود که انسان ها بر روی کره زمین هر سال بیش از 15 میلیارد لیتر دسر خامه ای و خوشمزه مصرف می کند. که بخش زیادی از آن همان بستنی است.

  • جیم فیت
  • 1402/09/14

0 نظر

  • ارسال نظر
    برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
    ارسال